Wildlifecrime-pakke godt modtaget på Borgen | WWF Denmark

Wildlifecrime-pakke godt modtaget på Borgen

Nyhed lagt på den 11 september 2017   |
Med wildlifecrime-pakken kræver WWF Verdensnaturfonden bl.a. mere kontrol, særligt i Københavns Lufthavn.

Allerede støtte fra tre partier til WWF-pakken

WWF’s wildlifecrime-pakke med fem klare krav - om bedre efterforsknings-redskaber til dansk politi, at vi får samme strafferamme som vore nabolande, og at kontrollen intensiveres, særligt i København Lufthavn – bliver rigtig godt modtaget på Christiansborg.

Foreløbigt har de radikale og de konservative taget positivt mod pakken - og Alternativet ser positivt på de dele af pakken, der handler om, at Danmark skal anskaffe sporhunde, lave alders-stikprøver på påstået antikke elfenbens- og næsehorns-produkter sat til salg hos danske auktionsfirmaer og intensivere toldkontrollen, særligt i Københavns Lufthavn.

WWF Verdensnaturfonden er i intensiv dialog med Folketingets øvrige partier om WWF-pakken.

I mellemtiden kan du lægge pres på Christiansborg-politikerne ved at skrive under på WWF's fem-punkts-plan:

1. GIV POLITIET LOV TIL AT AFLYTTE OG BESLAGLÆGGE ELEKTRONISK POST
2. SAMME STRAFFERAMME SOM VORE NABOLANDE
3. ANSKAF SPORHUNDE
4. TAG DNA-STIKPRØVER
5. MERE KONTROL – SÆRLIGT I KØBENHAVNS LUFTHAVN

I skrivende stund har næsten 11.000 skrevet under på WWF's fem-punkt-plan.

Du kan skrive under på pakken her.