Premierefilm sætter fokus på truede dyr

Nyhed lagt på den 30 januar 2013  |
Min Søsters Børn i Afrika
© Obel FilmForstør
I dag er der premiere på filmen Min søsters børn i Afrika. Filmen sætter fokus på den voldsomme stigning i handelen med truede dyr og planter. Der handles årligt med truede dyr og planter for 108 milliarder danske kroner, hvilket gør det til verdens fjerde største handelskriminalitet.

Filmen Min Søsters Børn i Afrika sætter fokus på den illegale handel, der inden for de sidste år har vokset sig til at være en af verdens største kriminelle industrier. Den er kun overgået af menneskehandel og handel med kopiprodukter og narkotika. Derfor vil WWF Verdensnaturfonden gerne opfordre til at gøre, som de gør i Min Søsters Børn i Afrika og hjælpe med at stoppe den illegale handel. For hvis vi skal redde sjældne dyr fra udryddelse, så er der behov for, at vi gør noget nu” siger Gitte Seeberg, generalsekretær i WWF Verdensnaturfonden.

For yderligere oplysninger, kontakt:

Christian Hørdum Andersen, Pressekoordinator i WWF Verdensnaturfonden c.hoerdum@wwf.dk, 35247837

Om WWF

WWF er verdens største og mest indflydelsesrige NGO (non-governmental organization), der arbejder for at beva-re natur og miljø. Vi er en udfordrende, konstruktiv, videnskabsbaseret og troværdig organisation, der samarbejder med borgere, politikere og virksomheder. Verdensnaturfonden er den danske afdeling af WWF og del af et globalt netværk, som består af 28 nationale organisationer og 24 programkontorer i tilsammen 40 lande. Kontoret er beliggende i København og har 35 ansatte.
Min Søsters Børn i Afrika