Bæredygtig Udvikling | WWF Denmark

Bæredygtig Udvikling

© Minzayar Oo

Mennesker & Natur

WWF arbejder i hele verden for at skabe en mere bæredygtig udvikling til fordel for både mennesker, natur og dyr. Ved at tænke miljø og natur ind i verdens udviklingsarbejde fra start er WWF med til at sikre, at fattige lande og vækstøkonomier kan opretholde en fortsat økonomisk bæredygtig vækst.

Vi arbejder for, at menneskers levevilkår bliver bedre - i harmoni med naturen.

Vi har kontorer i omkring 100 lande og mere end 5 mio. støtter på verdensplan.

Via vores internationale netværk arbejder vi for at fremme brug af vedvarende energi, passe på verdens vand-ressourcer, mindske overfiskeri, fremme bæredygtige produktionsmetoder, styrke civilsamfund, rådgive og styrke nationale regeringer og myndigheder i planlægning af grøn vækst og miljøregulering.

Vi arbejder i lande som Vietnam, Myanmar, Kenya og Uganda. Her samarbejder vi lokalt med nationale regeringer, civilsamfund, ambassader, minoritetsgrupper, virksomheder og lokale befolkninger.

Vores nationale arbejde har en direkte effekt på verdens bæredygtige udvikling. Med vores fokus på ´local to global`-tilgang er vi med til at tage vare på verden.

Et eksempel er WWF’s partnerskab med det danske energiselskab, Eniig, hvor vi samarbejder om at skaffe billig og ren strøm til fattige og afsides landsbyer i Uganda.

Et andet eksempel er vores samarbejde med en dansk importør, Northcoast Seafoods DK, af fisk og skaldyr fra Vietnam. Her samarbejder vi om at hjælpe de små, og ofte fattige familie-opdrættere i gang med en mere ansvarlig og bæredygtig reje-produktion samt opnåelse af en ASC-certificering. Vores forbrug herhjemme har stor betydning for de varetræk, der bliver etableret internationalt.