Sluk lyset/Earth Hour - Verdens største klimaevent

Earth Hour er verdens største klimakampagne, som organiseres af WWF overalt på kloden. En time om året slukker millioner af mennesker og tusindvis af virksomheder og byer kloden rundt lyset, som et symbolsk signal om handling mod klimaforandringerne.
Klimaet er under forandring. Og vi kan føle os magtesløse, når orkaner, tørke eller skybruddet rammer. Det er også ude af vores hænder, når politikerne gang på gang fejler i at binde verdens lande op på internationalt forpligtende aftaler på klimatopmøderne.

Earth Hour handler om at give dig en stemme i forhold til den globale udfordring, som klimaet er. Den 29. marts kl. 20.30-21.30 sender millioner af mennesker verden over et samstemmig signal til verdens lande om at handle. Det vil skabe medieopmærksomhed og debat, og det vil lægge pres på vores politikere.

Earth Hour 2014 video

Earth Hour er det første skridt

Udover den symbolske mørke time, hvor lyset slukkes én time for at markere, at klimasagen skal tages alvorligt, er kampagnen også din mulighed for at tage handling i egen hånd. Vi hjælper dig, din virksomhed eller din kommune i gang med at leve en grønnere og mere klimavenlig hverdag. Tiden er ved at løbe ud for de internationale forhandlinger, og derfor rykker vi selv.

Hvornår startede Earth Hour?

Earth Hour startede i Australien i 2007, hvor WWF lancerede kampagnen med en fælles opfordring til at slukke lyset en time for klimaet.

Hvorfor 60+?

Earth Hours logo 60+ symboliserer den ene time, hvor lyset slukkes, dvs. de 60 minutter, og plusset symboliserer alt det vi skal gøre ud over den ene time, fordi vi skal handle for klimaet hele året rundt.

Sluk lyset lørdag den 29. marts 2014 kl. 20.30-21.30

Earth Hour / ©: Jeremiah Armstrong / WWF-Canada