WWF Denmark - Sluk lyset

Earth Hour - Verdens største klimaevent

Earth Hour er verdens største klimakampagne, som organiseres af WWF overalt på kloden. En time om året slukker millioner af mennesker og tusindvis af virksomheder og byer kloden rundt lyset - Vi gør det som et symbolsk signal om handling mod klimaforandringerne.
Klimaet er under forandring. Og vi kan føle os magtesløse, når orkaner, tørke eller skybruddet rammer.

Earth Hour handler om at give dig en stemme i forhold til den globale udfordring, som klimaet er. Den 25. marts 2017 kl. 20.30-21.30 sender millioner af mennesker verden over et samstemmigt signal til verdens lande om at handle. Det vil skabe medieopmærksomhed og debat, og det vil lægge pres på vores politikere, så de lever op til den ambitiøse klimaaftale, der blev underskrevet i Paris i 2015 til COP21. Det er så vigtigt, at vi husker politkere og beslutningstagere på. at klimaforandringer skal stoppes.

Se den nye Earth Hour film

Earth Hour er det første skridt

Udover den symbolske mørke time, hvor lyset slukkes én time for at markere, at klimasagen skal tages alvorligt, er kampagnen også din mulighed for at tage handling i egen hånd. Vi hjælper dig, din virksomhed eller din kommune i gang med at leve en grønnere og mere klimavenlig hverdag.

Hvornår startede Earth Hour?

Earth Hour startede i Australien i 2007, hvor WWF lancerede kampagnen med en fælles opfordring til at slukke lyset en time for klimaet.

Hvorfor 60+?

Earth Hours logo 60+ symboliserer den ene time, hvor lyset slukkes, dvs. de 60 minutter, og plusset symboliserer alt det vi skal gøre ud over den ene time, fordi vi skal handle for klimaet hele året rundt.

Hvis I ønsker at vide mere om Earth Hour kan I kontakte earthhour@wwf.dk
Earth Hour Klima / ©: WWF/Fabián Caballero