Kan du udvikle fremtidens digitale undervisningsmaterialer og -forløb til børn og unge - så har vi jobbet til dig! | WWF Denmark

Nyhed lagt på den 30 august 2017   |
Opdag Havet
© WWF
WWF Verdensnaturfonden søger en faglig kompetent undervisningsekspert med stor erfaring inden for udvikling af kreative digitale undervisningsmaterialer og -forløb til børn og unge.

Dine ansvarsområder:

1. Stå i spidsen for udviklingen af nye kreative undervisningskoncepter og -projekter til børn og unge – fortrinsvis til brug i folkeskolen og gymnasiet, men også ifht. områder, hvor WWF møder unge i Danmark og på Grønland.
  2. Første opgave bliver ansvaret for udviklingen af nye digitale undervisningsmaterialer til danske gymnasieelever og -lærere under WWF´s nye marine flagskibsprojekt Opdag Havet

Arbejdsopgaverne omfatter:

På kort sigt:
  • Udvikling, tilrettelæggelse og produktion af projekt Opdag Havet’s digitale undervisningsprodukter. Dette inkluderer bl.a. udvikling af e-kompendier med fokus på havets miljøproblemstillinger, hav-podcasts, virtual reality film og explainer videoer.
  • Tilrettelæggelse og koordinering af undervisningsseminarer i felten for gymnasielærere og elever.
  • Opbygge professionelle relationer og samarbejde med undervisnings- og fagkonsulenter samt nøgleaktører inden for udvalgte gymnasier, skoler og relevante fagmiljøer.
  • Sikre at alle undervisningsprodukter fra WWF lever op til de formelle standarder, målsætninger samt faglige og didaktiske krav, som undervisningsministeriets retningslinjer og lærerplaner for gymnasierne stiller.

På længere sigt:

• Udvikle fremtidens undervisningskoncepter og kreative digitale undervisningsmaterialer til børn og unge - fra ide, fundraising til projektledelse og eksekvering.

Du har formentlig erfaring med hovedparten af disse områder:

• Betydelig viden indenfor biologi og naturvidenskab med flere års erfaring inden for undervisning eller formidling på gymnasieniveau. Herunder indsigt i undervisningsministeriets krav og retningslinjer for gymnasier inden for naturvidenskab.
  • Erfaring med udvikling af undervisningsforløb og -materialer. Måske som gymnasielærer, der også har udviklet undervisningsmaterialer, eller fra undervisningsarbejde ved, zoologiske haver, dyreparker, akvarier eller naturhistoriske museer.
  • Sprudler af kreativitet og har betydelig erfaring med udvikling af nye ideer og koncepter – rettet mod børn og unge.
  • Erfaring med udvikling af projektansøgninger til fonde og offentlige puljer.
  • Stærke projektleder-kompetencer og evnen til selv at eksekvere. Du arbejder kort sagt struktureret og sætter en ære i at levere topkvalitet til de aftalte deadlines.

Vi tilbyder:

• Verdens fedeste formidlingsjob i verdens største miljø- og naturorganisation
  • Mulighed for at skabe dit eget job og område inden for fremtidens formidling til børn og unge
  • Høj grad af selvstændighed og indflydelse på eget arbejde. Frihed under ansvar.
  • Korte beslutningsveje og stor handlekraft.
  • Dygtige, dedikerede og kreative kolleger, som brænder for at gøre en forskel.
  • Inspirerende arbejdsmiljø og et godt kollegialt sammenhold.

Du vil referere til WWF Danmarks Head of National Conservation, Susanne Lildal Amsinck. Arbejdssted er Svanevej 12, 2400 København NV.

Deadline for indsendelse af ansøgning 15. september 2017. Ansøgningskrav angivet nedenfor.

Spørgsmål til stillingen bedes rettes til Thomas Kirk Sørensen, Program manager Marine Conservation, e-mail: t.sorensen@wwf.dk.

Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2017. Arbejdssted: WWF Verdensnaturfonden Svanevej 12, 2400 København NV.

Ansøgningskrav.  Ansøgningen må maksimalt fylde en side og CV’et maksimalt tre sider. Vedlæg en kort beskrivelse og gerne dokumentation (i alt maks. to sider) for dine tre største succeser inden for udvikling af nye undervisningsprojekter og digitale undervisningsmaterialer.

Send hele ansøgningen inkl. CV og bilag i én samlet pdf fil til Thomas Kirk Sørensen på t.soerensen@wwf.dk. Skriv ´WWF Undervisningsekspert´ i emnelinjen.

Ansøgninger, der ikke opfylder de formelle krav, vil ikke blive behandlet.

World Wide Fund for Nature (WWF) er en af verdens største og mest indflydelsesrige miljøorganisationer. Vi arbejder for en fremtid, hvor mennesket lever i harmoni med naturen. Vi er en vidensbaseret organisation, der samarbejder løsningsfokuseret og konstruktivt med alle sektorer i samfundet. WWF Verdensnaturfonden er den danske afdeling af WWF og del af et globalt netværk, som er repræsenteret i mere end 100 lande. Der er ca. 35 ansatte på kontoret i København.
Opdag Havet