WWF Denmark - Om WWF
 / ©: © Edward Parker / WWF

WWF - hele verdens natur og miljøorganisation

Med mere end fem millioner støtter på tværs af fem kontinenter, kontorer i 80 forskellige lande, over 5.000 medarbejdere og mere end 1.200 aktive projekter til bevarelse, spiller WWF en vigtig rolle i den globale indsats for at beskytte klodens miljø og natur.

WWF (World Wide Fund for Nature), blev grundlagt i september 1961. Det var omfattende ødelæggelse af Afrikas natur, der inspirerede den britiske biolog Sir Julian Huxley til at tage dette initiativ. Læs mere om WWF's grundlæggelse. I dag er WWF en af de største og mest respekterede uafhængige natur og miljøorganisationer i verden.

WWF's mission er at skabe en fremtid, hvor mennesket lever i harmoni med naturen.

WWF arbejder for at bevare de truede dyrearter og for, at der er nok ressourcer til de kommende generationer i alle lande på kloden. WWF’s tre hovedindsatser vedrører at bevare naturens mangfoldighed, at sikre en bæredygtig udnyttelse af naturens ressourcer samt at bekæmpe forurening og unødig forbrug af energi og ressourcer.

WWF driver en meget aktiv indsats på mange områder - bag skrivebordene, i laboratorier, i magtens korridorer og ved de internationale forhandlingsborde.

www.panda.org kan du læse mere om WWF Verdensnaturfondens arbejde internationalt.

Nyhedsbrev

Modtag vores nyhedsbrev med flotte fotos og artikler om WWFs resultater.

/ ©: WWF
WWF's kontorer i verden.