Ved besøg på www.wwf.dk accepterer du nedenstående privatlivspolitik.

1. Generelt

Når du klikker dig ind på hjemmesiden indsamler WWF Verdensnaturfonden oplysninger om dig. Nedenfor kan du læse om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.

WWF Verdensnaturfonen indsamler oplysninger om dig på to måder:
- Ved at du selv afgiver oplysninger

3. Personoplysninger

3.1 Hvad er personoplysninger?

WWF Verdensnaturfonden beder om dine personlige og brugerrelaterede oplysninger, når du køber tjenester på vores hjemmeside eller tilmelder dig nyhedsbreve, konkurrencer m.v. Det er primært oplysninger som navn, adresse, postnummer, e-mail, køn og alder, men kan også være oplysninger om interesser, kendskab til internettet osv.

I forbindelse med køb eller tilmelding til en service er obligatoriske oplysninger markeret tydeligt på formularen. Afgivelse af øvrige oplysninger i forbindelse med køb eller tilmelding til en service er frivilligt.

3.2 Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?

Når du køber tjenester på en hjemmeside har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation, indtil tjenesten er betalt og leveret, en eventuel fortrydelsesfrist er udløbet, og fristen for betalinger er udløbet. Derefter kan oplysningerne arkiveres. Tre år efter arkivering slettes alle persondata hos WWF Verdensnaturfonden. Tilmelder du dig nyhedsbreve og konkurrencer m.v., gemmes dine oplysninger højst tre år efter tjenesten er afmeldt.

3.3 Hvad bruger vi personoplysninger til?

De personoplysninger vi indsamler om dig, når du fx. Tilmelder dig et nyhedsbrev, bruges først og fremmest til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover af WWF Verdensnaturfonden og samarbejdspartnere for at få større kendskab til dig. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vore produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold og reklamer, der er tilpasset dine interesser og hobbyer.

Oplysningerne bliver ikke videregivet til tredjepart, medmindre du giver særskilt accept hertil, eller persondataloven undtagelsesvis tillader videregivelse af generelle kundeoplysninger.

Har du givet samtykke til at modtage direkte markedsføring med nyheder og tilbud m.v, kan vi også bruge de indsamlede oplysninger til at målrette den markedsføring du modtager via telefon, brev eller elektroniske medier.

Husk at enhver oplysning du afgiver - inklusiv personlig identificerbar information - i et offentligt forum som for eksempel en online-debat, ikke er omfattet af denne fortrolighedspolitik og kan ses af tredjepart, der ikke har noget med WWF Verdensnaturfonden at gøre.

Vi anbefaler derfor, at du omhyggeligt overvejer, hvilken information du afgiver i forbindelse med brug af disse.

3.4. Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de personlige oplysninger, du afgiver, på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger.

Vi kan dog ikke garantere 100 % sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der er en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Vær opmærksom på, at du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar.

3.5. Ændringer i behandlingen af personoplysninger

Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi det, retter vi selvfølgeligt datoen for "sidst opdateret" nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores hjemmesider.

4. Kontakt

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos WWF Verdensnaturfonden, skal du rette henvendelse på info@wwf.dk eller telefon 35 36 36 35. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven.

WWF Verdensnaturfonden
Svanevej 12
2400 København NV
Telefon: (+45) 35 36 36 35