Afrika

Afrika Elefant Dyr / ©: Martin Harvey / WWF
© Martin Harvey / WWF
I Afrika arbejder WWF på at forbedre fattige befolkningers livskvalitet og landenes indtægtsgrundlag fra de eksisterende naturressourcer gennem beskyttelse og bæredygtig udnyttelse af skov- og marine ressourcer samt ved at skabe adgang til bæredygtig energi.

Her arbejder Vi:

WWF’s arbejde i Afrika foregår på den østlige del af kontinentet i de tre kystlande Kenya, Tanzania og Mozambique, i Uganda samt i den Demokratiske Republik Congo (DRC).

Vi arbejder konkret med områderne:

Skov og tømmer

Vi arbejder for at opnå bæredygtig skovforvaltning og miljømærkning (FSC-certificering). Vi arbejder endvidere for at reducere ulovlig handel med tømmer og trækul, fremme ansvarlige investeringer i områder med skov og bevare skovområder med menneskeaber - til fordel for mennesker og natur

Hav og udvikling

Vi arbejder for at opnå bæredygtige regionale fangstaftaler og øgede markedsandele for det lukrative tunfiskeri i landene omkring det Vestindiske Ocean, for MSC certificering af vildtfangede rejer i Mozambique samt for mere bæredygtigt fiskeri .blandt kystsamfund i regionen, som kan bidrage til forbedrede levevilkår.

Energi

Vi arbejder for at opbygge bæredygtige energiforsyninger og skabe adgang til bæredygtig energi til alle de mennesker, der ikke har det.

Preserving East Africa's Resources and Livelihoods

Se filmen på tre minutter om vores arbejde i Østafrikas kystområde
 / ©: WWF
CEA-NI Species Report forside