Afrika

Afrika Elefant Dyr / ©: Martin Harvey / WWF-Canon
© Martin Harvey / WWF-Canon
I Afrika arbejder WWF på at forbedre fattige befolkningers livskvalitet og landenes indtægtsgrundlag fra de eksisterende naturressourcer gennem beskyttelse og bæredygtig udnyttelse af skov- og marine ressourcer samt ved at skabe adgang til bæredygtig energi.

Her arbejder Vi:

WWF’s arbejde i Afrika foregår på den østlige del af kontinentet i de tre kystlande Kenya, Tanzania og Mozambique, i Uganda samt i den Demokratiske Republik Congo (DRC).

Vi arbejder konkret med områderne:

Skov og tømmer

Vi arbejder for at opnå bæredygtig skovforvaltning og miljømærkning (FSC-certificering). Vi arbejder endvidere for at reducere ulovlig handel med tømmer og trækul, fremme ansvarlige investeringer i områder med skov og bevare skovområder med menneskeaber - til fordel for mennesker og natur

Hav og udvikling

Vi arbejder for at opnå bæredygtige regionale fangstaftaler og øgede markedsandele for det lukrative tunfiskeri i landene omkring det Vestindiske Ocean, for MSC certificering af vildtfangede rejer i Mozambique samt for mere bæredygtigt fiskeri .blandt kystsamfund i regionen, som kan bidrage til forbedrede levevilkår.

Energi

Vi arbejder for at opbygge bæredygtige energiforsyninger og skabe adgang til bæredygtig energi til alle de mennesker, der ikke har det.
partner / ©: WWF

Preserving East Africa's Resources and Livelihoods

Se filmen på tre minutter om vores arbejde i Østafrikas kystområde
 / ©: WWF