Mekong

Tiger Dyr Mekong  / ©: Choong Joon LAI / WWF
Indochinese tiger (Panthera tigris corbetti) is only found in the Greater Mekong region of Southeast Asia, including Cambodia, Myanmar, Laos, Thailand, and Vietnam.
© Choong Joon LAI / WWF

Økonomisk udvikling slider på naturen

WWF arbejder i Mekong-regionen for at fremme en bæredygtig udvikling, hvor biodiversiteten bliver beskyttet og mennesker trukket ud af fattigdom.
Landene i omkring Mekong-floden undergår en hastig økonomisk udvikling - som desværre ofte foregår på bekostning af miljøet.

Det er vores overbevisning at dette bedst sker ved at fremme ansvarlige produktioner – hvor naturressourcerne anvendes på forsvarlig vis, samtidig med at der skabes væsentlige indtægter til lokalbefolkningerne.

Vi arbejder primært i Cambodia og Vietnam med

• Reje-opdræt
  • Økoturisme og ansvarlig turisme
  • Bæredygtig energi

Sådan arbejder vi

Vi arbejder altid lokalt og globalt på samme tid. Det vil sige, at vi er i dialog med den lokale befolkning og beslutningstagere samtidig med at vi påvirker poitikere og markeder såvel regionalt som internationalt.

Læs mere om WWF's arbejde i Mekong, på vores internationale hjemmeside

Vores overordnede mål

Vores mål i regionen er at fremme en bæredygtig udvikling. Med det mener vi ansvarlig omgang med regionens naturressourcer og respekt for regionens biodiversitet - samtidig med at millioner bliver trukket ud af fattigdom.
tiger,partner,banner,støt / ©: WWF