Klima Arktis Is Hav  / ©: naturepl.com / Bryan and Cherry Alexander / WWF

Klima og energi

I WWF mener vi, at det går alt for langsomt med en global omstilling til en grøn økonomi. Vi arbejder med politikere, virksomheder og forbrugere for en grøn omstilling.
Vi synliggør problemerne og arbejder målrettet på ændringer indenfor følgende områder: Læs desuden mere om hvad du kan selv kan gøre:

Klimaproblemet

Klimaet spiller så stor en rolle i planetens samlede miljøsystem, at selv mindre ændringer har konsekvenser, der er meget store og komplekse.

Klima og forbrug

Vi bruger naturressourcer for knap 1,5 planeter årligt.  Det kan du læse mere om i WWF’s Living Planet Report, hvor du også kan blive klogere på vores arbejde med ansvarlig turisme og vores samarbejde med Kina om ændrede forbrugs- og handelsmønstre.

Klima- og energipolitik

I 2012 lancerede WWF The Energy Report. Budskabet er, at hele verden kan blive fri for fossile brændsler inden 2050. Det er vores vision. Vi lobbyer nationalt, internationalt og på EU-niveau for, at denne vision bliver en realitet. Herhjemme arbejder vi blandt andet for en grøn erhvervspolitik.

Klima og virksomheder

Ændringer i virksomhedernes praksis er afgørende, hvis der skal ske reelle fremskridt i kampen for renere energiløsninger og en bæredygtig udnyttelse af klodens naturressourcer. Vi har dialog og samarbejde med virksomheder i alle størrelser om, hvordan de kan nedbringe deres CO2-aftryk.

Det kan du gøre

Der er flere ting, du kan gøre som forbruger, hvis du vil være med til at ændre fremtiden for mennesker og dyr over hele kloden. Vi anbefaler blandt andet, at du laver din egen personlige klimaaftale gennem Earth Hour. Endvidere giver vi gode råd til, hvordan du kan gøre din rejse mindre belastende for naturen.
  • Læs mere om hvad du kan gøre her.
isbjørn og klimapartner small / ©: WWF
Bliv Isbjørn- & Klimapartner