Brande hærger skovene i Brasilien

Flammerne æder sig ind på Brasiliens natur og tager træer, planter og dyr med sig. Igen i år er der blevet sat sørgelige rekorder.

Når skovene brænder, så forsvinder der meget mere end træer. Amazonasregnskoven alene er hjem for 1 ud af 10 kendte dyrearter på jorden, heriblandt jaguaren, den lyserøde floddelfin, dovendyret og mange flere arter, som vi endnu har til gode at opdage. Samtidig forsvinder vores bedste værn mod klimaforandringer.

Det er ikke bare dyrenes hjem, der brænder. Det er vores.

Støt vores arbejde. Din støtte går til:

• At træne frivillige i at blive en del af de lokale brandkorps.
  • At træne brandkorpsene i give tilskadekomne dyr førstehjælp
  • At sørge for, at dyrehospitalet i Pantanal har udstyr og medicin til at behandle dyr, der er kommet til skade i flammerne
  • At støtte det lokale slukningsarbejde med udstyr heriblandt mobile brandpumper, som gør det muligt at komme ud til svært tilgængelige områder

Skovene i Brasilien er ubegribeligt vigtige

De binder enorme mængder Co2 og er vores bedste værn mod klimaforandringer. Dyr som jaguaren, ara-papegøjen og floddelfinen bor i dette fantastiske naturområde, og ca. 1,6 milliarder mennesker er direkte afhængige af skovene.