Levende Natur - juni 2015 | WWF Denmark

Nyhed lagt på den 29 maj 2015   |
Levende Natur juni 2015

Bestanden af bjerggorillaer stiger

I denne udgave af Levende Natur sætter vi fokus på verdens skove, som vi så intensivt arbejder for at bevare. Vi har særligt fokus på Afrika og bjerggorillaerne og tager jer med på gorilla-reportage og fortæller samt illustrerer, hvor i verden WWF arbejder med skov. En af de største trusler mod skovene er palmeolieplantager, der dyrkes på marker, hvor skoven er blevet fældet. I Sydøstasien er palmeolie en kæmpe industri, der efterlader orangutangerne stort set uden nogle træer at svinge sig i. Nu åbner flere afrikanske lande desværre også op for palmeolieproduktion, og undersøgelser viser, at 60 procent af de planlagte plantager overlapper med områder, hvor der lige nu er unik skov. Der er mange penge at tjene på kort sigt, men det har seriøse og langvarige konsekvenser, når regnskovene ryddes.

Dernæst handler Levende Natur om alle de steder, hvor du kan møde WWF her i sommer. Vi inviterer til tre foredrag med sundhedsguruen Chris MacDonald i midten af juni, og hen over sommeren afholder vi mere end ti events på festivaler og ved de danske kyster.

Vores store projekt Opdag Havet, der skal kortlægge den danske havnatur, er klar til at gå i luften. En ny Opdag Havet app ligger klar til download, og vi opfordrer alle til at være med og til at møde os, når vi kommer rundt i landet og viser livet under havoverfladen frem og fortæller, hvordan det kan registreres i app’en. På midtersiderne har vi lavet en kalender. Her fremgår det, hvor og hvornår vi afholder de forskellige events. Vi glæder os meget til at møde jer under åben himmel.