Mød WWF i det danske sommerland | WWF Denmark

Mød WWF i det danske sommerland

Nyhed lagt på den 09 juni 2015   |
Opdag Havet
© WWF
Hen over sommeren kan du og din familie møde WWF på sommerens festivaler og til snorkle-arrangementer ved de danske kyster. Download kalenderen, print den ud og hæng den op derhjemme så du ikke misser et arrangement nær dig.

Skid på naturen!

Kom og mød WWF på de danske sommerfestivaler, hvor vi står klar med bæredygtige toiletter, regnskov og gorillaer i fuld størrelse. Du kan med andre ord skide på naturen, imens du gør noget godt for den – lyder det indviklet? Så kom selv og prøv det af på en af de festivaler, der står i kalenderen på siden her.

Hvorfor toiletter?
Svaret er simpelt: På festival mangler der altid gode toiletter, så det har vi med til jer i år – endda nogle klimavenlige toiletter, der bruger mindre vand end normalt.

På vores WWF-regnskovstoiletter fortæller vi også, hvordan du kan være med til at hjælpe truede dyr som gorillaen og sørge for, at verdens regnskov ikke bliver fældet.

Vi glæder os til at møde jer under solen med god musik i ørerne!

Opdag Havet-arrangementer

Hen over sommeren kan du og din familie gå på oplevelse i den danske havnatur sammen med WWF Verdensnaturfonden. WWF er nemlig on the road og arrangerer en række Opdag Havet-events langs de danske kyster.

Her kan du og familien gå på opdagelse i havet – kyndigt guidet af WWF’s snorkleguider. WWF stiller kvit og frit våddragter, svømmefødder og snorkleudstyr til jeres rådighed.

WWF’s hav- og naturformidler Peter Skødt Knudsen – også kendt fra TV som NØRD på Eventyr – vil tegne og fortælle om havets forunderlige verden. En fascinerende verden, som vi kender alt for lidt til. Men som kun ligger få meter ude i vandet – lige under havoverfladen. Læs mere om Opdag Havet-projektet.

Festivaler

1-4 juli: Roskilde Festival

9-11 juli: Vig Festival

22-25 juli: Langelands Festival

5-9 august: Skanderborg Festival

Opdag Havet-arrangementer

10. juli: Esbjerg, lige nord for Esbjerg Havn (Ved den store, hvide statue 'Mennesket ved Havet' på Sædding Strandvej, 6710 Esbjerg V).

13. juli – torsdag den 16. juli: Ærø, Fra Bund til Mund Festivalen (Kræver dog festivalbillet)

26. juli: Nordfyn, Gyldensteen, øst for Bogense. Nærmere info følger.

30. juli: Djursland, Nationalpark Mols Bjerge, ved Jernhatten. Nærmere info følger.

4. august: Nationalpark Thy, Agger. Nærmere info følger.

5. august: Limfjorden, Mors. Nærmere info følger.

22. august: Nordsjælland. Nærmere info følger

13. september: København S, Amager Strand ved molen/pynten.