Klimatopmøde skal redde isbjørnen – og resten af planeten | WWF Denmark

Klimatopmøde skal redde isbjørnen – og resten af planeten

Nyhed lagt på den 01 december 2015
Levende Natur december 2015
© WWF
Levende Natur tager dig med bag kulisserne til COP 21, hvor WWF møder talstærkt op for at presse på for, at vi får en så ambitiøs klimaaftale i hus som mulig. År efter år oplever vi nye varmerekorder og rekordstore mængder smeltet hav- og indlandsis. Og med de enorme mængder drivhusgasser, der hvert år udledes for at tilfredsstille en hastigt voksende befolkning og et hastigt voksende forbrug, så stiger Jordens gennemsnitstemperatur. Stigninger der truer verdenshavene, skovene og menneskets velfærd. Dette nummer af Levende Natur sætter altså fokus på COP21, klimaforandringerne og WWF’s arbejde for grøn energi i udviklingslande.

Du kan i dette nummer også læse om kunstneren Jens Galschiøt, der bruger sin kunst til at råbe politikerne op til COP21 og om de 17 nye verdensmål, der er vedtaget af ledere i hele verden. 17 mål der er et nybrud for arbejdet med overforbrug, klimaforandringer, diskrimination, fattigdom og ulighed.

Læs mere om ovenstående og meget andet inde i bladet.

Støt WWF's arbejde for at redde isbjørnen og klimaet: Bliv WWF Isbjørn- og Klimapartner for helt ned til 50 kr. om måneden.