Danskerne vil have flere fisk i havet - og en bedre fiskerireform | WWF Denmark

Danskerne vil have flere fisk i havet - og en bedre fiskerireform

Nyhed lagt på den 15 juni 2012   |
Fisk Fiskeri Hav
Reef fish in Baqa lagoon, near Suva, Fiji. Shark diving and feeding is becoming a popular tourist activity off Beqa lagoon not too far from Suva, capital city of Fiji. There is regular shark feeding at this venue, hence the large numbers of fish.
© Brent Stirton / Getty Images
Den seneste uge har tusindvis af danskere protesteret mod EU’s dårlige fiskeripolitik, som er godt på vej til at tømme vores have for fisk. Underskrifterne er strømmet ind til WWF Verdensnaturfonden, siden vi lancerede kampagnen ”flere fisk i havet”, der sætter fokus på behovet for en bedre fiskeripolitik i EU nu.

I resten af Europa lyder der også et opråb mod den hidtidige uansvarlige forvaltning af fiskebestandene - på europæisk plan har WWF nemlig det seneste år indsamlet over 112.000 underskrifter, og de strømmer fortsat ind.

EU’s politikere er i gang med at forhandle en ny fiskerireform, og det er uhyre vigtigt, at den bliver bedre end den forrige. Det har derfor også været afgørende, at få lagt et solidt politisk pres” udtaler Gitte Seeberg, generalsekretær i WWF Verdensnaturfonden.

Danskerne har sendt deres underskrifter til WWF i håbet om, at kunne påvirke de danske og europæiske politikere. I WWF har vi i dag overbragt fødevareminister, Mette Gjerskov danskernes opråb.
Læs brevet til Fødevareminister Mette Gjerskov her.

Læs brevet til Mette Gjerskov her på siden.

Pressekontakt:

Kommunikationschef, Charlotte Brix Andersen c.brix@wwf.dk / direkte 31 72 85 60