WWF bliver en del af Det Gode Testamente | WWF Denmark

WWF bliver en del af Det Gode Testamente

Nyhed lagt på den 08 november 2017   |
Ved at betænke natur og dyr i dit testamente giver du noget godt videre til de næste generationer.
© WWF
Vil du gerne betænke naturen og dyrene i dit testamente? Der er mange gode muligheder for at gøre en forskel efter vi ikke selv er her længere. Arv er en af dem.

31 velgørende organisationer er gået sammen om at gøre det nemmere for danskerne at tildele et velgørende formål en del af deres arv. Samarbejdet hedder Det Gode Testamente og tilbyder blandt andet gratis juridisk rådgivning. På hjemmesiden er alle organisationerne præsenteret, og det er nemt at få et overblik over, hvad du kan støtte med dele af din arv.

Det er i dag kun 17 % af danskerne, der skriver et testamente, viser en undersøgelse fra analyseorganisationen YouGov. Samtidig betænker under 2 % af danskerne velgørenhed i deres testamente. Til sammenligning har over 80 % af danskerne doneret et beløb til velgørenhed indenfor det seneste år, viser en undersøgelse fra AIM Creates Imageanalyse.

Med den nye hjemmeside får danskerne ét samlet sted at gå hen, hvis velgørenhed er en del af ens overvejelser, når der bliver skrevet testamente.

Se WWF Verdensnaturfondens side på Det Gode Testamente her.