Klimasafari indviet af statsministeren | WWF Denmark

Klimasafari indviet af statsministeren

Nyhed lagt på den 12 september 2018   |
Statsministeren og skoleeleverne laver high fives til åbningen af Klimasafarien.
© Ørsted
WWF og Ørsted er gået sammen om at lave en stor Klimasafari for Danmarks børn og deres familier. I dag blev den store globe indviet af statsminister Lars Løkke Rasmussen.

Lars Løkke fik selskab af 170 skolebørn, youtuberne Mika & Tobias, der sang deres nye klimasang, Udviklingsminister Ulla Tørnæs og tv-vært Sofie Linde, der var vært for åbningseventet.

Humøret var højt og pandaen var selvfølgelig med til at give både krammere og high fives. Der blev holdt taler af både poltikere, Ørsted og WWF inden Mika & Tobias optrådte med deres nye klimasang til stor jubel for skoleeleverne.

Under talerne blev der talt om klimaet og de konsekvenser vi ser allerede nu af klimaforandringerne, men der blev også talt om de mange løsninger der findes allerede - og som kan være med til at bremse den negative udvikling.

Lars Løkke sagde blandt andet i sin tale:
"Vi har vist verden, hvordan man kan blive mere bæredygtig, grønnere og rigere på samme tid. Vi kan gå foran som det gode eksempel - både som land, men også hver især."

Bo Øksnebjerg, generalsekretær i WWF Verdensnaturfinden sagde:
"Kloden står midt i en natur- og klimakrise, som kræver akut handling. Men heldigvis er der håb for fremtiden. Vi ved nemlig godt, hvad vi skal gøre for at bremse klimaforandringerne og redde verdens natur og dyreliv. Men vi skal i gang nu, og vi skal have alle med - ung som gammel. Vi har alt at vinde og endnu mere at tabe. Kloden vil takke os for det."

Henrik Poulsen, administrerende direktør i Ørsted sagde:
"Klimaforandringerne er en af de største udfordringer, vi som mennesker står over for. Hver især tænker vi måske, at det vi selv kan gøre ved klimaforandringerne er begrænset. Men vi kan faktisk alle gøre en forskel."

Klimasafari er åbent for alle indtil d. 30 september 2018. Det er gratis og man skal tilmelde sig på www.orsted.dk/klimasafari

© Ørsted Forstør
Den 26 meter høje klode står midt i København på Bertil Thorvaldsens Plads.
© Ørsted Forstør
WWF's generalsekretær Bo Øksnebjerg talte ved åbningen om konsekvenserne af klimaforandringerne. Og om, hvordan vi kan være med til at skabe en grønnere fremtid.
© Ørsted Forstør
Der er plads til masser af sjov leg og ny viden i arealerne rundt om den store jordklode. Selvfølgelig giver Panda også krammere.