WWF søger to nye rådgivere til internationale projekter | WWF Denmark

WWF søger to nye rådgivere til internationale projekter

Nyhed lagt på den 19 august 2019   |
Virunga draw line træk grænsen
Sunrise behind Mount Mikeno, Virunga National Park, Democratic Republic of Congo (formerly Zaire), Africa.
© © naturepl.com / Christophe Courteau / WWF
Vil du være med til at skabe bæredygtig udvikling i verdens mest naturrige områder og har du interesse for bæredygtig finansiering af fremtidens internationale miljø- og naturbevarelsesindsatser samt udvikling og styring af internationale projekter, så har vi måske jobbet til dig.

WWF Verdensnaturfondens internationale engagement vokser i disse år, med en øget diversitet af samarbejdspartnere og finansieringskilder. Vi arbejder med projekter og partnerskaber der bevarer verdens mest unikke og truede økosystemer. Vi udvikler nye tilgange der skal skalere vores indsatser og fremtidssikre den samfundsmæssige værdi af natur og økosystemer, herunder støtte til udvikling af nye lokale natur-baserede virksomheder og langsigtede bæredygtige finansieringsmekanismer for naturbevarelse. Det kræver øget kapacitet i vores projektledelse samt nye kompetencer for at videreudvikle og fremtidssikre vores internationale engagement. Vi ansætter derfor to nye rådgivere til vores internationale program.

Vores to nye kollegaer vil primært komme til at arbejde med at udvikle og styre vores indsatser i Østafrika. De to stillinger vil have forskellige ansvarsområder, og vil derfor kræve forskellige kompetencer og erfaring. De to profiler kunne se ud som følger, men kunne også ende med at blive en kombination af de to.

1. Erfaren projektleder som har:

• Mangeårigt kendskab og erfaring fra udviklingssamarbejde fra f.eks. konsulentvirksomhed, bi- eller multilaterale udviklingsorganisationer eller fra en NGO.
  • Stærke skriftlige egenskaber på engelsk og dansk og succesfuld track record med at skrive projektansøgninger og rapporter.
  • Solide erfaring og kompetencer indenfor styring og ledelse af udviklingsprojekter.
  • Erfaring med politisk arbejde i Danmark, særligt med fokus på dansk udviklingspolitik.
  • Erfaring fra samarbejde med civilsamfundsorganisationer i syd, og særlig interesse for advocacy, kapacitetsopbygning og organisationsudvikling.
  • Erfaring med arbejde i Østafrika, hvor konkret kendskab til Uganda eller Kenya vil være en fordel.
  • Erfaring med privatsektorsamarbejde vil være en fordel

2. Forretningsminded rådgiver som har:

• En uddannelse i økonomi eller business med 3-5 års erfaring fra en virksomhed (gerne start up) eller en finansiel institution med fokus på udviklingslande.
  • Viden om bæredygtige investeringer og finansiering, f.eks. fra arbejde med impact investeringer eller carbon finansiering
  • Erfaring med projektstyring, -implementering og afrapportering
  • Interesse for at arbejde med naturbevarelse og bæredygtig udvikling i Østafrika, hvor eventuel erfaring fra arbejde i Uganda eller Kenya vil være en fordel.

Som person er du ansvarsfuld og resultatorienteret samtidig med, at du evner at have overblik over mange sager på én gang. Du forstår, at arbejdet i en international NGO kræver fleksibilitet og store samarbejdsevner.

Vi tilbyder:

• Et udfordrende og afvekslende job i en dynamisk international organisation med stor handlekraft og en høj grad af medbestemmelse
  • Et inspirerende, tværfagligt og innovativt arbejdsmiljø med dygtige og dedikerede kollegaer
  • En chance for at gøre en forskel for verdens natur og dyr
  • En dynamisk arbejdsplads i København NV med en god frokostordning

Begge stillinger indebærer international rejseaktivitet (op til 6 uger pr. år) og ønskes besat snarest.

Send din ansøgning til job@wwf.dk. Skriv ”International rådgiver” i emnefeltet og send hele ansøgningen inkl. cv og bilag som én samlet fil. Vi indkalder løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning så hurtigt som muligt, men senest mandag den 9. september 2019.

Spørgsmål vedr. stillingen kan stilles til sektionsleder Agnete Schønau Winther på a.schoenau@wwf.dk.

World Wide Fund for Nature (WWF) er verdens største og mest indflydelsesrige miljøorganisation. Vi arbejder for en fremtid, hvor mennesket lever i harmoni med naturen. Vi er en vidensbaseret organisation, der samarbejder løsningsfokuseret og konstruktivt med alle sektorer i samfundet. WWF Verdensnaturfonden er den danske afdeling af WWF og del af et globalt netværk, som er repræsenteret i mere end 100 lande. Der er ca. 45 ansatte på kontoret i København.
Virunga draw line træk grænsen