WWF søger velskrivende og passioneret panda-praktikant | WWF Denmark

WWF søger velskrivende og passioneret panda-praktikant

Nyhed lagt på den 30 september 2019
Dyr Panda Kina
Giant Panda (Ailuropoda melanoleuca) in a tree. Wolong Panda Reserve, Sichuan Province, China.
© Bernard De Wetter / WWF
Naturen og de vilde dyr er truede som aldrig før – og har hårdt brug for din hjælp! Derfor søger WWF Verdensnaturfonden en engageret og velskrivende praktikant, der brænder for at formidle og engagere danskerne i at redde verdens natur og dyr!

Drømmer du om at gøre en forskel med dit kommunikationsarbejde og få en unik indsigt i arbejdet i en af verdens største miljø- og naturorganisationer? Så læs med her.

Vi søger nemlig en praktikant til foråret, der både har et godt overblik, godt humør og lyst til at arbejde i en organisation, der er i rivende udvikling.

Hvem er du:
  • Du er i gang med en videregående uddannelse inden for Kommunikation – eller har på anden vis journalistisk flair.
  • Har erfaring med at skrive skarpt og formidle præcist til forskellige målgrupper.
  • Har erfaring med digital kommunikation herunder SoMe – og gerne videoproduktion.
  • Kan lave dybdegående researchopgaver.
  • Kan arbejde selvstændigt – og har masser af idéer og gå-på-mod.

Det får du:
  • Som praktikant i Kommunikation, Presse og Fundraising får du lov til at arbejde med store branding- og fundraising-kampagner, drive agendaer på SoMe og hjælpe med at sætte WWF’s sager på den politiske dagsorden og over for medlemmer, støtter og den brede befolkning.
  • Du bliver knivskarp til at finde den helt rigtige vinkel og skære en historie til forskellige målgrupper og platforme.
  • Tid til at researche og skrive selvstændige artikler til vores magasin Levende Natur, web, nyhedsbreve og pressemeddelelser.
  • Du bliver ansvarlig for vores daglige medieovervågning og får mulighed for at deltage i events og kampagner
  • Du vil blive en del af et ungt, dynamisk team med et højt energi- og ambitionsniveau.
  • Får mulighed for at fordybe dig i vores mærkesager: truede dyr, skov, hav, klima/energi og bæredygtig udvikling.

Det praktiske
Praktikforløbet løber fra starten februar til slutningen af juli 2020. Der er tale om et fuldtids praktikforløb på seks måneder i en ulønnet praktikstilling, der er meritgivende på din uddannelse. Vi er derfor også fleksible ift. eksaminer og større opgaver.

Send din ansøgning, CV og evt. anbefalinger samt eksempler på journalistisk arbejde til Sofie Bach Mogensen på s.mogensen@wwf.dk. For yderligere oplysninger om stillingen kan Sofie Bach Mogensen kontaktes på 22 68 81 18. Ansøgningsfrist: 1. november 2019 kl. 16. Vi læser ansøgninger og kalder til samtaler løbende.
Dyr Panda Kina