Bang! Så er FSC-ugen skudt i gang | WWF Denmark

Nyhed lagt på den 25 marts 2013   |
FSC-ugen banner
© FSC
FSC vil i denne uge - sammen med en række virksomheder og NGO’er - gøre FSC-certificerede produkter mere synlige for de danske forbrugere. WWF hjælper FSC med at sætte ekstra fokus på FSC og FSC- certificerede produkter landet over. FSC UGEN vil være synlig hos forhandlere af træ og papirprodukter, i dagblade og ugeaviser og hos forskellige miljøorganisationer.

35 % af danskerne kender FSC-mærket, og rigtig mange danskere går også bevidst efter FSC-mærket, når de f.eks.
køber møbler og papirvarer. Alligevel oplever FSC Danmark, at FSC-produkter ikke i tilstrækkelig grad er synlige. f.eks. viser en undersøgelse fra FDB Analyse*, at 43 % af de adspurgte ikke mener, at FSC-produkterne er synlige
nok i butikkerne. Det skal der nu gøres noget ved, og derfor afholder FSC Danmark i samarbejde med NGO’er og virksomheder FSC UGE i næste uge.

Kig efter FSC i medierne og butikkerne

Der er masser af FSC-produkter på hylderne rundt omkring i de danske butikker, og i næste uge vil de danske
forbrugere se FSC-mærket mange forskellige steder. F.eks. i online medier, reklamer, dagblade, på Twitter og
Facebook og i de butikker, der sælger FSC-produkter.

Det er rigtig positivt, at mange forbrugere efterspørger FSC-mærket. Og når der er en stor efterspørgsel, skal vi
også sørge for at gøre det så let som muligt for forbrugerne at finde produkterne på hylderne. Vi håber derfor, at
FSC UGEN kan være med til, at flere får øjnene op for mulighederne for at købe FSC-mærkede produkter
”, udtaler
Ida Rehnström, Kommunikationsansvarlig i FSC Danmark.

FSC UGEN 2013 skydes i gang

FSC UGEN er en tilbagevendende begivenhed, hvor FSC Danmark sammen med NGO’er og virksomheder gør en
fælles indsats for verdens skove og sætter ekstra fokus på FSC-mærket. Ugen støttes af landsdækkende kæder
som TripTrap, Designa og Coop, der sælger FSC-mærkede produkter. FSC UGEN 2013 støttes også af WWF