Levende Natur - Juni 2013 | WWF Denmark

Nyhed lagt på den 31 maj 2013   |
Levende Natur - juni 2013
© WWF
Mens du læser dette, vil en af klodens arter uddø. På samme tidspunkt i morgen vil yderligere 150-200 arter være forsvundet for evigt. Og ved denne tid næste år, vil kloden være 50.000 arter fattigere. De største trusler mod klodens arter er tab af levesteder, vores ubæredygtige forbrug, klimaforandringer og bifangst under fiskeri.

Fokus på truede arter

Levende Natur sætter denne gang fokus på nogle af klodens fascinerende arter, hvoraf flere trues af vores adfærd og forbrug. Vi i den rige del af verden lever og forbruger på en måde, der svarer til, at vi har tre jordkloder til rådighed. Men vi kan være med til at vende den triste udvikling ved at ændre vaner, skrue ned for vores forbrug og efterspørge bæredygtige produkter.

Din shampoo er med til at ødelægge levesteder

Du kan blandt andet læse om, hvordan din shampoo er med til at udslette orangutangens levesteder, og hvordan WWF arbejder for at bevare klodens truede dyr og naturområder. Du kan også blive klogere på, hvorfor næsehornet flyver med helikopter og følge udviklingen i WWF’s globale kampagne mod det eskalerende krybskytteri mod elefanten, næsehornet og tigeren.

Læserundersøgelse

Vi vil lave verdens bedste medlemsblad! Derfor gennemfører vi i disse uger en læserundersøgelse af Levende Natur. Klik ind her og deltag - du kan vinde flotte præmier fra WWF's webshop. På forhånd tak!

Klik her for at udfylde spørgeskemaet

Levende Natur - juni 2013