STØT NATUREN FAST

Din støtte gør en stor forskel. Fra dag ét kommer den på arbejde, og måned efter måned er du med til at redde klodens truede arter.

Læs vores betingelser og privatlivspolitik her

Situationen vi står i

Verdens vilde dyreliv står over for en alvorlig trussel, og intet symboliserer det bedre end den majestætiske tiger. Dette smukke rovdyr, engang udbredt over store dele af Asien, er nu truet på sin eksistens på grund af tab af levesteder og den dødbringende trussel fra illegal handel. Men tigeren er desværre ikke alene.

Elefanter, næsehorn, gorillaer og mange andre truede arter står også over for en usikker fremtid på grund af menneskelig indgriben og tab af levesteder.

Illegal handel med vilde dyr og deres produkter er en stor trusler mod verdens dyreliv. WWF arbejder utrætteligt for at bekæmpe denne kriminalitet og beskytte de truede arter. Din støtte er afgørende for at sikre, at vores vilde dyr fortsat kan trives i deres naturlige omgivelser.

Det går din donation blandt andet til:

• WWF’s rangers patruljerer vigtige tigerlandskaber for krybskytter og snarer. De arbejder på at få landenes regeringer og lokalsamfund til at lukke illegale markeder og stoppe transport og handel med vilde dyr på tværs af landegrænser. Sideløbende kæmper WWF for at bevare og genoprette den vigtige natur, som tigerne har brug for.
  • Der foretages en vedvarende indsats for at forbedre sikkerheden i de beskyttede næsehornsområder ved at træne og aflønne parkrangerer. WWF investerer i topmoderne teknologier til effektiv overvågning, såsom donation af droner og infrarøde kameraer til bekæmpelse af krybskytteri. Endvidere er næsehorn i Kenya blevet udstyret med radiosendere for at styrke overvågningen af bestandene.
  • I over 40 år har WWF arbejdet på at beskytte bjerggorillaen. Vi stiftede International Gorilla Conservation Program (IGCP) for at arbejde direkte i felten med Virunga- og Bwindi-bestandene. Gennem IGCP underviser vi i bæredygtig skovbrug og bevarelse af gorillaerne. Vi reducerer ulovlig trækulproduktion og skaber buffer-zoner med te-plantager mellem mennesker og gorillaer. Vi støtter tidligere krybskyttere med bistader og vandtanke for at mindske afhængigheden af at skade truede dyr.

Hvad vil det sige at være fast støtte?

Når du registrerer dig som månedlig støtte til WWF Verdensnaturfonden, bidrager du hver måned med et valgfrit beløb til vores arbejde med at beskytte og bevare verdens natur.

Din støtte er afgørende for vores evne til at reagere hurtigt og effektivt på de store udfordringer, naturen står overfor.

Som tak for din støtte modtager du vores magasin “Levende Natur” fire gange om året med historier om vores arbejde globalt.

Du vil også modtage vores nyhedsbrev “Naturen Kalder”, der holder dig opdateret med de seneste nyheder.

Sådan bruger vi pengene

Vi sørger for at bruge din støtte med omtanke. Og vi lover dig, at din støtte gør nytte, der hvor behovet er størst.

Langt størstedelen af din støtte går til vores projekter rundt omkring i verden. Det kan fx være bevarelse af dyrenes levesteder, bekæmpelse af skovbrande og plastikindsamling. Bare for at nævne nogle eksempler.

En del af din støtte går også til at gå i dialog med politikerne omkring endnu mere naturvenlig lovgivning. Og så går en del af bidragene også til at skaffe endnu mere støtte fra danskerne, engagere flere i kampen for naturen og fortælle om Jordens sande tilstand. For at vi kan gøre en større forskel nu – og i fremtiden.

En lille del af dit bidrag går til at drive organisationen og give WWF et sted at bo.