Earth Hour. Sluk lyset – tænd for livet!

Earth Hour er verdens største klima-opråb, som organiseres af WWF over hele kloden. Den 27. marts 2021 kl. 20.30-21.30 slukker millioner af mennesker og tusindvis af virksomheder og byer kloden rundt lyset for at sende et signal til verdens beslutningstagere om, at tiden er inde til at handle. Og du kan være med.

Verdens biodiversitet er truet, hver sjette art er i fare for at uddø, og naturen er ude af balance. Derfor slukker vi lyset for at sætte fokus på alt det liv, som vi gerne vil bevare. Naturen er nemlig nøglen til at løse både klimaforandringerne og biodiversitetskrisen. Når kloden går i sort, er det for at vise, at vi alle har en stemme, og at vi forventer, at verdens beslutningstagere lytter og handler. Derfor opfordrer vi virksomheder, organisationer og privatpersoner til at deltage i årets Earth Hour, for samtalen om klodens fremtid skal ikke foregå uden dig. Sammen kan vi gøre en forskel!

Vær med den 27. marts 2021. Sluk for lyset – tænd for livet!

Earth Hour er det første skridt

Udover den symbolske mørke time, hvor lyset slukkes én time for at markere, at klimasagen skal tages alvorligt, er kampagnen også din mulighed for at lade din stemme blive hørt og tage handling for verdens natur og dyr. Find inspiration til, hvordan du, din virksomhed eller din kommune kan skabe en grønnere og mere klimavenlig hverdag. Du kan bl.a. downloade vores guide eller dele Earth Hour-plakaten dit netværk.

Hvornår startede Earth Hour?
Earth Hour startede i Australien i 2007, hvor WWF lancerede kampagnen med en fælles opfordring til at slukke lyset en time for klimaet.

Vær med!
Hvis du vil vide mere om Earth Hour kan du kontakte earthhour@wwf.dk eller følge med på WWF’s facebookside, hvor vi op til og efter Earth Hour sætter fokus på klimaforandringernes konsekvenser for dyr, natur og mennesker. Her giver vi dig viden og inspiration til, hvordan du kan være med til at gøre en forskel. Du kan også følge på instagram under hashtag #EarthHour og #Connect2Earth