Gibbon | WWF Denmark

Gibbon-aber får elektrisk dødsstød

De hvidhåndede gibbon-aber i Myanmar har fået en livsfarlig vane. De svinger sig i nyopsatte el-ledninger, som var det grene på et træ. Den 1. august tænder regeringen for strømmen. Så snart det sker, er aberne i højrisiko for at få elektrisk stød på 11.000 volt gennem kroppen, fordi ledningerne ikke er isolerede.

Du kan redde de truede gibbon-aber fra dødsstødet. Støt WWF’s arbejde med at isolere ledningerne, inden strømmen bliver tændt.

Du kan hjælpe før, det er for sent.

Send WWF GIBBON til1231. Det koster 20 kr. + alm. sms-takst.

Du kan også donere et beløb på MobilePay: 22 61 69 72

Det gør WWF:

1. Vi isolerer ledningerne, inden strømmen bliver tændt. Men prisen for isolering på blot en kilometer koster cirka 100.000 kr, så vi har brug for din hjælp!

2. Vi trimmer træer i nærheden af el-nettet, så aberne ikke kan komme lige så nemt til ledningerne.

3. Vi samarbejder og rådgiver beslutningstagere, så de bedre kan medtænke både naturen og befolkningen, når de udbygger Myanmars infrastruktur.

4. Vi arbejder for at skabe en wildlife-korridor i lokalområdet omkring Dawna bjergkæden i Myanmar for at sikre gibbon-abernes fremtid.