08/06/2021

Som head of campaigns & content hos wwf står du I spidsen for projektledere og kreative, der vil ændre verden

Vi har fart på i WWF Verdensnaturfonden for at redde verdens natur og løse en stor mængde kommunikationsopgaver på vejen dertil. Som Head of Campaigns & Content bliver du i en nyoprettet stilling ansvarlig og omdrejningspunkt for en bred portefølje af kommunikationsopgaver til interne og eksterne stakeholder.

Du bliver ansvarlig for ledelse, prioritering og optimering af vores kommunikationsprojekter, processer og ressourcer. Så du skal både have overblikket som den strukturerede projektleder og være sparringspartner til de bedste kreative løsninger, der sikrer at vi når vores mål. Du skal navigere i en kompleksitet af målgrupper, kanaler og budskaber fra lancering af partnerskaber med Danmarks største virksomheder til udgivelse af medlemsblade til vores støtter.

Du skal holde overblikket mens du sikrer, at de kreative processer og leverancer er i tråd med WWF Verdensnaturfondens strategi og mål. Som spillende træner for et team på syv dedikerede medarbejdere, er du sparringspartner i hele processen fra scoping af aktiviteter over udvikling og eksekvering til opsamling af best practice.

Dine vigtigste opgaver

• Leder for team på syv, som dækker både projektledere og kreative ildsjæle.
  • Implementere en ‘one brand omnichannel strategi’, hvor WWF’s brand og budskaber eksekveres ensartet og koordineret på tværs af alle kanaler og kontaktpunkter for synergi, engagement og impact.
  • Sikre at al kommunikation er målgruppeorienteret og relevant i henhold til WWF Verdensnaturfondens nye 4- årige strategi.
  • Prioritere, udarbejde og eksekvere årshjul på tværs af stakeholders, segmenter og kanaler.
  • Implementere effektive processer og optimering af ressourcer på tværs af teams for størst mulig impact for verdens natur.
  • Sikre overholdelse af deadlines og budgetter.
  • Som del af WWF’s udvidede ledergruppe bidrage til styrkelsen af vores fælles kultur og performance.

Vi tænker, at du har en kommerciel kandidatuddannelse fra CBS eller lignende kombineret med minimum 7 års erfaring med projektledelse, kreative processer og ledelse fra eksempelvis reklamebureau eller større marketingorganisation med inhouse bureau. Du kan fastholde det store overblik over de strategiske mål og med fast hånd sikre vejen dertil via tværgående brandopbygning og taktisk årshjul. Alt imens du har blik for teamets projektplaner, ressourceallokering og trivsel.

Som leder er du empatisk og inkluderende baseret på tillid og teamspirit. Og du kan stå fast når det gælder – også når du skal prioritere mellem de mange gode ideer og muligheder fra kollegerne.

Dit team består af to partnerskabsprojektledere og et team med en redaktør, en art director, to tekstforfattere og en filmmaker. Du referer til Communication, Marketing & Fundraising Director Mette Dyhr og indgår i afdelingens ledelse og i WWF Verdensnaturfondens udvidede ledergruppe sammen med din kollega, Head of PR & Media.

Vi tilbyder

• Et selvstændigt, udfordrende og udviklende job i verdens førende naturorganisation.
  • Et inspirerende, dedikeret og innovativt team, der tæller kommunikation, marketing og fundraising.
  • En mulighed for hver dag at kæmpe for naturen, dyrene og biodiversiteten globalt og lokalt.
  • En tværfaglig og international orienteret arbejdsplads med dygtige kolleger og god stemning.

Spørgsmål? Så kontakt Communication, Marketing & Fundraising Director Mette Dyhr på mette.dyhr@wwf.dk.

Interesseret? Så send dit CV og en motiveret begrundelse til job@wwf.dk hurtigst muligt og senest den 20. juni. Vi indkalder løbende til samtaler og ønsker stillingen besat snarest.

WWF har kontorer i over 80 lande og mere end 1.200 projekter over hele verden. WWF er en af verdens største og mest indflydelsesrige organisationer med mere end fem millioner støtter globalt. WWF’s stærke position gør, at vi spiller en væsentlig rolle, når beslutninger skal tages globalt som nationalt. WWF’s mission er at stoppe forringelsen af jordens naturlige miljø og skabe en fremtid, hvor mennesker lever i harmoni med naturen: Vores værdier er; mod, integritet, respekt og samarbejde. WWF Verdensnaturfonden er den danske afdeling af World Wide Fund for Nature. Vi er ca. 60 ansatte på kontoret i København NV.