08/06/2021

WWF søger ambitiøs pressechef, som vil sætte sit aftryk på den vigtigste agenda og det bedste team

WWF er verdens største og mest indflydelsesrige miljøorganisation. Naturen er i krise og har brug for, at vi står sammen for at redde den. Som vores Head of PR & Media får du ansvaret for presse og sociale medier, og derved vores vigtigste kommunikationskanaler for at sætte agendaen blandt politikerne, styrke forholdet til dansk erhvervsliv og skærpe WWF’s brand blandt danskere og private donorer.

Du tændes af at ændre agendaen i samfundet og du har nok en baggrund fra en politisk organisation. Du kan agere på den langsigtede strategiske bane, hvor du planlægger og koordinerer proaktive kommunikationsindsatser, ligesom du med fast hånd prioriterer den daglige indsats – også med dig selv ved tastaturet. Og altid med WWF Verdensnaturfondens strategi, målgrupper og muligheder for øje.

Dine vigtigste opgaver

  • Rådgive og agerer sparringspartner for organisationens direktører og generalsekretæren inden for presse og sociale medier.
  • Sikre at WWF dominerer, påvirker og ændrer naturagendaen.
  • Udarbejde og eksekvere presse og medie strategi i henhold til WWF Verdensnaturfondens nye 4-årige strategi
  • Opnå synlighed, engagement og branding blandt WWF’s målgrupper inden for beslutningstagere, meningsdannere, kommercielle partnere og den danske befolkning.
  • Sikre hurtig koordinering og konsistent eksekvering mellem presseindsatser, sociale medier og øvrige kanaler.
  • Indtænke internationale WWF assets, branding og aktuelle agendaer i indsatserne.
  • Bidrage til styrkelsen af WWF’s fælles kultur og performance som leder af et mindre team og del af WWF’s udvidede ledergruppe.

Du har formentlig en journalistisk baggrund med mindst 5 års erfaring med presse, sociale medier og ledelse fra en politisk organisation. Du er en stærk håndværker og en skarp kommunikatør med god forståelse og interesse for den naturvidenskabelige agenda – og du vil være med til at kæmpe for naturen, dyrene og biodiversiteten globalt og lokalt.

Du er spillende træner med solid erfaring med pressearbejde fra indsalg af historier over udformning af debatindlæg til krisehåndtering. Herudover agerer du hjemmevant i de sociale medier og kombinationen af kanaler for størst mulig impact. Du har strategisk sans og tænker i helheder, men tændes af eksekvering og resultater. Som leder sætter du retning, er empatisk og inkluderende med udgangspunkt i tillid og teamspirit.

Dit team består af en Presserådgiver og en SoMe specialist, og du referer til Communication, Marketing & Fundraising Director, Mette Dyhr. Du indgår i ledelse af afdelingen og i WWF Verdensnaturfondens udvidede ledergruppe sammen med bl.a. din kommunikationskollega, Head of Campaigns & Content.

Vi tilbyder

  • Et selvstændigt, udfordrende og udviklende job i verdens førende naturorganisation.
  • Et dedikeret team med eksperter samt tæt samarbejde med store dele af organisationen.
  • En mulighed for hver dag at gøre en forskel for verdens natur og dyr.
  • En tværfaglig og international orienteret arbejdsplads med dygtige kolleger og god stemning.

Spørgsmål? Så kontakt Communication, Marketing & Fundraising Director Mette Dyhr på mette.dyhr@wwf.dk.

Interesseret? Så send dit CV og en motiveret begrundelse til job@wwf.dk hurtigst muligt og senest den 20. juni. Vi indkalder løbende til samtaler og ønsker stillingen besat snarest.

WWF har kontorer i over 80 lande og mere end 1.200 projekter over hele verden. WWF er en af verdens største og mest indflydelsesrige organisationer med mere end fem millioner støtter globalt. WWF’s stærke position gør, at vi spiller en væsentlig rolle, når beslutninger skal tages globalt som nationalt. WWF’s mission er at stoppe forringelsen af jordens naturlige miljø og skabe en fremtid, hvor mennesker lever i harmoni med naturen: Vores værdier er; mod, integritet, respekt og samarbejde. WWF Verdensnaturfonden er den danske afdeling af World Wide Fund for Nature. Vi er ca. 60 ansatte på kontoret i København NV.