30/10/2020

WWF Verdensnaturfonden søger projektcontroller til Økonomiafdelingen

Brænder du for at arbejde med tal og økonomi og samtidig hjælpe med at bevare verdens natur og skabe bæredygtig udvikling for de mennesker og dyr, der lever i og omkring den? Så har vi måske jobbet til dig.

Da vi er i konstant udvikling, søger vi en projektcontroller til vores økonomiafdeling. Stillingen ønskes besat den 1. januar 2021.

Hvem er vi?
Økonomiafdelingen består af 4 medarbejdere og en CFO. Vi har en uformel og venskabelig omgangstone i den daglige opgaveløsning med plads til både fagligt og socialt indhold. Vores arbejdsopgaver løses i samarbejde med dygtige og engagerede kollegaer i et dynamisk arbejdsmiljø. Vores arbejdsopgaver omfatter bl.a.:

• Vi har ansvaret for økonomien på vores projekter i ind- og udland. Derudover har vi ansvaret for den samlede økonomi for WWF Verdensnaturfonden.
  • Vi er en controller funktion, som har ansvaret for at budgetlægge, monitorere og udarbejde projektregnskaber for vores mange projekter. Dette sker i tæt samarbejde med projektkollegerne i International afdeling og øvrige afdelinger.
  • Vi sørger for at sikre opfølgning på timebudget og -forbrug på nationale og internationale projekter.
  • Vi følger med i donors krav til compliance og sikrer, at vi opfylder kravene.
  • Vi foretager rejser til udlandet for at foretage finansiel monitering af vores samarbejdspartnere.
    Økonomiafdelingen varetager endvidere den samlede økonomirapportering til direktionen og bestyrelsen for WWF Verdensnaturfonden.

Hvem er du?
Som projektcontroller i WWF Verdensnaturfonden vil du indgå i et fagligt stærkt team, hvor du får meget personlig frihed og individuelt ansvar. Vi har stor tillid og forventninger til vores kollegaer, som spiller en vigtig rolle i den daglige opgaveløsning. Vi ønsker derfor, at:

• Du er en dygtig og engageret økonom, som forstår at tale økonomi med andre mennesker – også dem som ikke har økonomi som speciale.
  • Du har erfaring med eller kendskab til projektøkonomi og projektregnskaber, herunder erfaring med regnskabsregler.
  • Du er uddannet i økonomi og regnskab fra et universitet og gerne med erfaring fra revisionsbranchen.
  • Du har erfaring eller solidt kendskab til Microsoft Excel og regnskabssystemer.
  • Du ønsker at indgå i en travl og afvekslende hverdag, hvor det er vigtigt at planlægge og overholde deadlines.
  • Du forstår, at ét er budgetter og regnskaber, men at virkeligheden i udviklingslandene er anderledes og mere uforudsigelig.
  • Du har gerne erfaring med donorkrav og nødvendigheden af at levere kvalitet til donor og projektkollegaer.
  • Du er en teamspiller og serviceminded person.
  • Du taler og skriver flydende engelsk.
  • Du vil referere til Anders Adrian, Økonomi- og administrationschef (CFO). Løn baseres på erfaring og uddannelse.

Send din ansøgning til job@wwf.dk . Skriv ”Projektcontroller” i emnefeltet og send hele ansøgningen inkl. cv og bilag som én samlet fil. Vi skal have din ansøgning senest tirsdag d. 1. december 2020. Samtaler afholdes løbende så send derfor din ansøgning hurtigst muligt.

Spørgsmål vedr. stillingen kan stilles til CFO Anders Adrian på Anders.Adrian@wwf.dk eller tlf. 31419070.

World Wide Fund for Nature (WWF) er en af verdens største og mest indflydelsesrige miljøorganisationer. Vi arbejder for en fremtid, hvor mennesket lever i harmoni med naturen. Vi er en vidensbaseret organisation, der samarbejder løsningsfokuseret og konstruktivt med alle sektorer i samfundet. WWF Verdensnaturfonden er den danske afdeling af WWF og del af et globalt netværk, som er repræsenteret i mere end 100 lande. Der er ca. 60 ansatte på kontoret i København. WWF Verdensnaturfonden betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset alder, køn, religion, seksualitet eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.