17/07/2020

WWF Verdensnaturfonden søger to nye rådgivere til internationale projekter

Vil du være med til at skabe bæredygtig udvikling i verdens mest naturrige områder, og har du interesse for bæredygtig finansiering af fremtidens internationale klima, miljø- og naturbevarelsesindsatser samt udvikling og styring af internationale projekter, så har vi måske jobbet til dig.

WWF Verdensnaturfondens internationale engagement vokser i disse år, med en øget diversitet af samarbejdspartnere – herunder virksomheder, og finansieringskilder. Vi arbejder med projekter og partnerskaber, der bevarer verdens mest unikke og truede økosystemer. Vi udvikler nye tilgange, der skal skalere vores indsatser og fremtidssikre den samfundsmæssige værdi af natur og økosystemer. Vi støtter udvikling af nye lokale natur-baserede virksomheder og langsigtede bæredygtige finansieringsmekanismer for naturbevarelse. Det kræver øget kapacitet i vores projektledelse samt nye kompetencer for at videreudvikle og fremtidssikre vores internationale engagement. Vi ansætter derfor to nye rådgivere til vores internationale program.

Vores to nye kollegaer vil primært skulle udvikle og styrke vores indsatser i Østafrika og Latinamerika. De to stillinger vil have forskellige ansvarsområder, og vil derfor kræve forskellige kompetencer og erfaring.

Samlet set vil vi lægge vægt på, at de to medarbejdere til sammen har en kombination af følgende kompetencer og erfaringer:

• Mangeårigt kendskab og erfaring fra udviklingssamarbejde fra f.eks. konsulentvirksomhed, bi- eller multilaterale udviklingsorganisationer, fonde eller NGOer.
  • Solid erfaring og kompetencer indenfor styring og ledelse af udviklingsprojekter.
  • Erfaring med implementering af skov- og klimaprojekter i syd (gerne REDD+ projekter)
  • Stærke skriftlige egenskaber på engelsk og dansk og succesfuld track record med at skrive projektansøgninger og rapporter.
  • Mindst en af vores to nye kollegaer skal have spansk sprogkundskaber til arbejdsbrug.
  • Interesse for at arbejde med naturbevarelse og bæredygtig udvikling
  • Erfaring fra arbejde i Ecuador, Nepal eller Tanzania   vil være en fordel

Som person er du ansvarsfuld og resultatorienteret samtidig og du forstår, at arbejdet i en international NGO kræver fleksibilitet og store samarbejdsevner.

Vi tilbyder:

• Et udfordrende og afvekslende job i en dynamisk international organisation med stor handlekraft og en høj grad af medbestemmelse
  • Et inspirerende, tværfagligt og innovativt arbejdsmiljø med dygtige og dedikerede kollegaer
  • En chance for at gøre en forskel for verdens natur og dyr
  • En dynamisk arbejdsplads i København NV med en god frokostordning

Begge stillinger indebærer international rejseaktivitet (op til 6 uger pr. år) og ønskes besat snarest.

Send din ansøgning til job@wwf.dk. Skriv ”International rådgiver” i emnefeltet og send hele ansøgningen inkl. cv og bilag som én samlet fil. Vi indkalder løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning så hurtigt som muligt, og senest torsdag den 13. august 2020.

Spørgsmål vedr. stillingen kan stilles til program manager Troels Kolster på troels.kolster@wwf.dk

World Wide Fund for Nature (WWF) er verdens største og mest indflydelsesrige miljøorganisation. Vi arbejder for en fremtid, hvor mennesket lever i harmoni med naturen. Vi er en vidensbaseret organisation, der samarbejder løsningsfokuseret og konstruktivt med alle sektorer i samfundet. WWF Verdensnaturfonden er den danske afdeling af WWF og del af et globalt netværk, som er repræsenteret i mere end 100 lande. Der er ca. 55 ansatte på kontoret i København.