Køb nødder og bær for naturen | WWF Denmark

Køb nødder og bær for naturen

Nyhed lagt på den 11 august 2015   |
En pose goji bær
© Earth Control
Verdens tropiske skove er under hårdt pres. Derfor er brandet Earth Control og WWF Verdensnaturfonden gået sammen om en ny kampagne. For hver pose nødder eller tørret frugt fra Earth Control, som kunderne køber i udvalgte dagligvarebutikker, donerer System Frugt 1. kr. til WWF Verdensnaturfondens arbejde for at bevare regnskove og andre tropiske skove i Sydøstasien, Sydamerika og Afrika.

Hos WWF Verdensnaturfonden er der stor taknemmelighed for partnerskabet:

-Vi er utrolig glade for det her samarbejde. Det giver en saltvandsindsprøjtning til WWF’s arbejde med truede tropiske skove, udtaler generalsekretær hos WWF Verdensnaturfonden, Gitte Seeberg, som forsætter med en opfordring:

Der er ikke noget beløbsloft på denne her kampagne, hvorfor vi vil opfordre alle til at benytte lejligheden til at købe nogle sunde madvarer og på samme tid støtte WWF’s skovbevarende arbejde.

Hos System Frugt, som står bag brandet Earth Control, er Marketingschef Bjarne Siersbæk ikke i tvivl om, hvorfor WWF Verdensnaturfonden er den rigtige partner for Earth Control:

- Sortimentet på Earth Control består at produkter oprindeligt fra naturen rundt i hele verden, hvorfor det er naturligt for os at have fokus på vores ansvarlighed omkring denne. Samarbejdet med WWF er derfor helt oplagt, og deres skovbevarende arbejde er et rigtig godt og konkret initiativ vi meget gerne støtter op om.

Læs mere om kampagnen her.

Fakta om kampagnen:
  • Kampagnen løber over en syv ugers periode fra mandag d. 10. august 2015.
  • De tørrede frugter og nødder, som generer midler til WWF Verdensnaturfondens skovarbejde går under brandnavnet Earth Control.
  • Der er ikke noget beløbsloft på partnerskabet.
  • Produkterne kan købes i udvalgte dagligvarebutikker; herunder butikker under Coop samt hos udvalgte Superbest, Spar og Meny-butikker.

En pose goji bær