Har du politik og kommunikation på hjernen? Så er du måske WWF’s nye Public Affairs rådgiver | WWF Denmark

Nyhed lagt på den 17 juli 2019
Panda Dyr Kina
Male giant panda (Ailuropoda melanoleuca) portrait, lying on snow, approximately 10 years, captive
© naturepl.com /Edwin Giesbers / WWF
Verdens natur og vilde dyr redder desværre ikke sig selv. De har brug for dine evner til at præge de politiske beslutninger på Christiansborg. Derfor søger vi en engageret, kommunikations-minded, strategisk og dygtig lobbyist, der kan få biodiversitet, natur, miljø og bæredygtig udvikling helt op i toppen af de danske politikeres mindset.

Du kender de politiske gange på Christiansborg – både i overført betydning og helt lavpraktisk. For du er vild med politik og ved, hvornår du skal banke på de forskellige døre. Dit netværk er stort, og du kan håndtere en dagligdag fyldt med kollegaer, medspillere og modspillere med forskellige interesser og faglige kompetencer. Faktisk formår du at konvertere de mange input og bolde i luften til reelle resultater – både alene og sammen med faglige kollegaer og generalsekretæren. Du er struktureret og kan støbe kuglerne til større indsatser, der både via kommunikation og lobby-tiltag kommer til at skabe resultater, der er til gavn for vores klode.

Strategisk kommunikation og kampagner vil være en vigtig del af din værktøjskasse til at opnå de bedste resultater, og du kommer til at sidde i kommunikation, presse og fundraising afdelingen, hvor du får naturlig sparring med WWF’s kreative kommunikationsfolk hver dag.

Du kommer også til at koordinere og arbejde tæt sammen med WWF’s miljøfaglige medarbejdere som allerede er i tæt kontakt med politikere og embedsværket. De er klar med sparring og faglige input om f.eks. urørt skov, havnatur, cirkulær økonomi, verdensmål, klima, biodiversitet og grøn omstilling i udviklingslande. Det er en fordel, hvis du kender til de faglige områder, men ikke afgørende. Til gengæld skal du selvfølgelig være villig til at sætte dig ind i emnerne og brænde for sagen.

Vi arbejder ud fra en nyligt revideret strategi i WWF, der giver dig konkrete mål og visioner at arbejde ud fra. Ingen politikere eller nøgle-aktører i nærheden af den politiske arena skal være i tvivl om, hvad der er WWF’s hovedformål, og hvordan vi vil nå dertil. Det er du med til at sørge for – ligesom du er med til at lave den endelige Public Affairs strategi.

Vi arbejder både i dansk og internationalt regi, og du vil have et stort netværk af WWF-folk i hele verden at trække på. Der er nogle store internationale agendaer i det kommende år med biodiversitetstopmøde i Beijing i 2020 samt en New Deal for Nature i WWF International. Dog er dit arbejde fokuseret på de hjemlige resultater, med fokus på blandt andet det nye danske regeringsgrundlag. Det betyder dog ikke, at dit arbejde ikke gavner hele verdens grønne fremtid. F.eks. har den danske regering flere internationale forpligtelser i forhold til biodiversitet, klima og natur, som i dag ikke bliver overholdt. Det kommer du til at være med til at ændre.

Lidt mere om dig:

• Du har erfaring med politisk arbejde og et solidt netværk
  • Du skal kunne udfordre politiske meningsdannere, og altid bevare den positive og løsningsorienterede tilgang
  • Du har erfaring med politiske processer på Christiansborg, samt kendskab til processer i EU og FN
  • Du kommer formentligt fra en anden organisation, Christiansborg eller et bureau
  • Du har erfaring med stakeholder management
  • Du kan arbejde i krydsfelter med mange interessenter, stemmer og processer
  • Verdensmål, cirkulær økonomi og biodiversitet er ikke nye ord for dig
  • Du er kendt for at have stærke analytiske og strategiske evner
  • Du har modet til at tænke nyt uden at det går ud over din strukturerede og systematisk arbejdsform
  • Store mængder ny viden tænder dig – og du kan omsætte det til konkrete budskaber og tiltag

Vi tilbyder:

• En fast fuldtidsstilling
  • Et udviklende job i verdens førende naturorganisation
  • Del af et innovativt tværfagligt team, der tæller både kommunikation, presse og fundraising
  • Del af et hus med stor viden og stærke kompetencer hos miljøfaglige kollegaer
  • Del af en international organisation med et aktivt netværk med mange ressourcer og viden at trække på
  • En chance for at gøre en forskel for verdens natur og dyr
  • En dynamisk arbejdsplads i København NV med en god frokostordning
Spørgsmål? Så skriv til Sektionsleder for Medier og Presse Cecilie Weinholt på c.weinholt@wwf.dk.

Der er sommerferie på kontoret i ugerne 29 og 30, hvorfor der kan være en vis svartid på mails. Haster det kan Cecilie Weinholt kontaktes på 3176 1200.

Interesseret? Så send dit CV og en kort begrundelse til job@wwf.dk senest d. 20. august. Vi indkalder løbende til første samtale, som foregår telefonisk. Dem, der går videre til anden runde mødes vi med i uge 34. Vi håber, at vores nye panda kan starte hurtigst muligt derefter.

World Wide Fund for Nature (WWF) er verdens største og mest indflydelsesrige miljøorganisation. Vi arbejder for en fremtid, hvor mennesket lever i harmoni med naturen. Vi er en vidensbaseret organisation, der samarbejder løsningsfokuseret og konstruktivt med alle sektorer i samfundet. WWF Verdensnaturfonden er den danske afdeling af WWF og del af et globalt netværk, som er repræsenteret i mere end 100 lande. Der er over 40 ansatte på kontoret i København.
Panda Dyr Kina