WWF Verdensnaturfonden søger rådgiver til monitorering, evaluering og læring | WWF Denmark

WWF Verdensnaturfonden søger rådgiver til monitorering, evaluering og læring

Nyhed lagt på den 03 januar 2020   |
WWF-logo
© WWF
Som en del af denne programudvikling er vi også i gang med at udvikle og styrke vores programledelse inkl. systemer og kapacitet til at monitorere, evaluere og tilpasse vores indsatser så vi opnår de bedst mulige resultater. Vi etablerer derfor en ny rådgiverstilling med fokus på monitorering, evaluering og læring på tværs af vores internationale projekter og i organisationen som helhed.

Den nye rådgiver vil blandt andet skulle:
  • Strukturere og koordinere indsamling, analyse og rapportering af programresultater
  • Bidrage til udarbejdelsen af konceptnoter, projektansøgninger og rapporter til donorer, inkl. DANIDA
  • Bidrage til den løbende revision og videreudvikling af WWF’s monitorerings- og læringssystemer
  • Styrke kapaciteten i WWF og hos vores implementeringspartnere i monitorering, læring og adaptiv programledelse
  • Indgå i arbejdsgrupper om styrkelse af monitorering og læring i WWF’s internationale netværk

I denne stilling vil vi lægge vægt på følgende kompetencer og erfaringer:
  • Solid erfaring og interesse for monitorering og evaluering af komplekse udviklingsprojekter fra en NGO, konsulentvirksomhed, eller bi- eller multilateral udviklingsorganisation
  • Erfaring med data- og databasehåndtering samt kvalitativ og kvantitativ metode.
  • Interesse for og evt. kompetencer indenfor vurdering af effektivitet og impact af strategiske indsatser i en international organisation
  • Erfaring med afrapportering til store donorer.
  • En struktureret og analytisk tilgang til arbejdet
  • Stærke skriftlige egenskaber på engelsk og dansk.

Som person er du ansvarsfuld og resultatorienteret samtidig med, at du evner at have overblik over mange sager på én gang. Du forstår, at arbejdet i en international NGO kræver fleksibilitet og store samarbejdsevner.

Vi tilbyder:
  • Et udfordrende og afvekslende job i en dynamisk international organisation med stor handlekraft og en høj grad af medbestemmelse
  • Et inspirerende, tværfagligt og innovativt arbejdsmiljø med dygtige og dedikerede kollegaer
  • En chance for at gøre en forskel for verdens natur og dyr
  • En dynamisk arbejdsplads i København NV med en god frokostordning

Stillingen indebærer international rejseaktivitet (op til 5 uger pr. år) og ønskes besat snarest.

Send din ansøgning til job@wwf.dk. Skriv ”M&E rådgiver” i emnefeltet og send hele ansøgningen inkl. cv og bilag som én samlet fil senest onsdag den 15. januar 2020.

Spørgsmål vedr. stillingen kan stilles til sektionsleder Agnete Schønau Winther på a.schoenau@wwf.dk.

World Wide Fund for Nature (WWF) er verdens største og mest indflydelsesrige miljøorganisation. Vi arbejder for en fremtid, hvor mennesket lever i harmoni med naturen. Vi er en vidensbaseret organisation, der samarbejder løsningsfokuseret og konstruktivt med alle sektorer i samfundet. WWF Verdensnaturfonden er den danske afdeling af WWF og del af et globalt netværk, som er repræsenteret i mere end 100 lande. Der er ca. 50 ansatte på kontoret i København.
WWF-logo