Se Sir David Attenboroughs nye dokumentar | WWF Denmark

Nyhed lagt på den 15 januar 2020   |
David Attenborough A Life on Our Planet
© WWF Verdensnaturfonden
Danskere med hang til storslåede naturfilm og smukke skabninger kan få sig en helt særlig oplevelse til foråret. Sir David Attenborough lader nemlig et lille udvalg af danske biografer transmittere verdenspremieren på sin nye
dokumentar direkte.

I en menneskealder har den folkekære vært med sin blide stemme lært os om klodens dyr og natur gennem naturprogrammer som blandt andet Den Blå Planet og senest Our Planet. Nu lader han et lille udvalg biografer rundt om i Danmark transmittere premieren på hans nye dokumentar: 'A Life on Our Planet'. Dokumentaren handler om den eskalerende naturkrise og bliver transmitteret direkte fra Royal Albert Hall i London.

Har besøgt alle kontinenter

De heldige danskere, som lykkes med at få billetter, kan se frem til at høre om den legendariske tv-værts mange eventyr, der alle udspringer af hans livslange passion for naturen. I løbet af sine 93 år er det lykkedes den verdenskendte naturforkæmper at besøge alle kontinenter på kloden. Han har dokumenteret den levende verden i alle dens afskygninger, men samtidig været vidne til, hvor stor en negativ effekt mennesket har på naturen.

Budskabet kommer på et kritisk tidspunkt, da naturen slår alarm og kalder på fælles handling.

“Vi forstår kriser bedre, når vi har oplevet dem selv. Og det er netop det, Sir David Attenborough giver os mulighed for med sin smukke og tankevækkende dokumentar. Det er en meget stærk førstehåndsberetning fra en mand,der om nogen har været vidne til vores planets forandring og ødelæggelse. Jeg håber, at så mange som muligt vil se dokumentaren – ikke mindst fordi den også er fyldt med håb og løsninger på den store naturkrise, vi står midt i," siger Bo Øksnebjerg, generalsekretær i Danske WWF Verdensnaturfonden.

Selvom premieren først løber af stablen én enkelt aften den 16. april 2020, så kan du allerede købe billetter nu på www.attenborough.film

David Attenborough A Life on Our Planet