IKEA-bambus-kampagnen: Gav mersalg på 50 procent
IKEA donerede i forsommeren 10 kroner til WWF hver gang en kunde købte et af 45 udvalgte bambusprodukter – ’Vælg bambus tak!’-kampagnen blev en stor succes.IKEA kørte i forsommeren en bambus-kampagne, hvor IKEA donerede 10 kroner til WWF hver gang en kunde købte et af 45 udvalgte bambusprodukter.
- Kampagnen ’Vælg bambus tak!’ blev en stor succes. Vi solgte 50 procent flere af de udvalgte bambusprodukter end normalt i kampagneperioden. Samtidig fik vi i IKEAs fem varehus i Danmark – i samarbejde med WWF – sat fokus på ansvarlig skovdrift. Alt i alt et ganske flot resultat, siger IKEA’s danske miljø- og bæredygtighedschef Jonas Engberg.
- Vi er meget glade for vores mangeårige samarbejde med IKEA. WWF og IKEA har siden 2002 haft et globalt samarbejde om at fremme ansvarlig skovdrift og bekæmpelse af ulovlig skovhugst. IKEA- og WWF-samarbejdet fokuserer især på at forbedre skovforvaltningen i Europa, Rusland og Kina. I WWF Verdensnaturfonden glæder vi os allerede til samarbejdet med IKEA om næste kampagne, der efter planen finder sted i forsommeren 2016, siger generalsekretær Gitte Seeberg, WWF Verdensnaturfonden.
IKEA og WWF ønskede med kampagnen ’Vælg bambus tak!’ at sætte fokus ved nogle af de fordele, der er ved netop bambus-produkter. Den bambus, som IKEA anvendte i kampagnen, er ansvarlig dyrket.
Mere end en femtedel af IKEA’s samlede produktkøb, herunder produkter fremstillet af træ og bambus, sker i Kina. WWF og IKEA har gennem mange år samarbejdet om fremme af ansvarlig skovdrift i Kina, herunder FSC-certificering af bambus.
IKEA stiller i øvrigt krav til at alt træ og bambus, som anvendes til produktion i Kina er FSC-certificeret.
Kommentarer
blog comments powered by Disqus