Etik hos WWF

I årenes løb er WWF blevet en af de mest respekterede naturbevarende organisationer i verden. Vi har opbygget et ekstraordinært omdømme verden over, ved at levere signifikante naturbevarende resultater kombineret med etik og integritet i verdensklasse i jagten på at opfylde vores mission. Det er denne kombination, der gør os særligt succesfulde.

Vi er en global, multikulturel organisation, der har dybe rødder i lokalmiljøerne. Vi bruger etik og integritet som vigtige kulturelle broer til at navigere i denne diversitet. En kultur, der værner om etik og integritet er magtfuld, særligt i dag, hvor verdens kompleksitet stiger i takt med samfundsmæssige ændringer. Det hjælper os med at opnå vores fulde potentiale: Vi arbejder bedre sammen, opbygger lokal legitimitet og skaber tillid fra vores støtter, donorer, regeringer og partnere.

Dette er grunden til, at lige meget hvad vi gør og hvor vi arbejder, respekterer vi alle WWF’s værdier, retningslinjer og etik: loyalitet, integritet, troværdighed og retfærdighed. Disse værdier beskytter os individuelt og som organisation. Vi vil have vores ledere til at sætte et godt eksempel samt opretholde og opfostre en kultur, hvor etik og integritet overholdes. Der skal ligeledes prioriteres at opretholde et sikkert og respektfuldt miljø, hvor der er er trygge rammer i forhold til at fremsætte ens bekymringer.

WWF’s kultur om etik overbringer et stærkt WWF til fremtidige generationer, og understøtter vores bestræbelser om naturbevarende arbejde i en stor skala.
Denne side fremsætter vores etisk rammesætning, der inkluderer vores etiske retningslinjer, adfærdskodeks og andre nøglepolitikker og praksisser.

Læs mere om WWF INTERNATIONAL’S ETHICS AND COMPLIANCE FRAMEWORK her.

Whistleblower Hotline

WWF Verdensnaturfondens Whistleblower Hotline nummer er +45 8088 4368