Earth Control | WWF Denmark

Earth Control

​WWF og Earth Control samarbejder for at sætte fokus på klimavenlig mad.
Hvis alle skal spise, ligesom vi gør i den vestlige verden, skal fødevareproduktionen øges to til tre gange. Det er særligt det store kødforbrug, som udgør et problem for miljø og klima. Undersøgelser viser, at vi kan reducere udledningen af drivhusgasser med 30-70 %, hvis vi skærer ned på vores indtag af kød.

I en fælles kampagne i uge 32-40 i efteråret 2017 går WWF og Earth Control sammen om at oplyse og uddanne Earth Controls kunder og WWF’s støtter omkring klimavenlig mad. Gennem fælles kommunikation i supermarkeder og på sociale medier vil WWF og Earth Control øge forbrugernes bevidsthed omkring fødevarers klimaaftryk og inspirere dem til at gøre en forskel ved at spise mere grønt. Grønne måltider og en plantebaseret kost er nemlig det bedste valg af fødevarer, hvis man vil være med til at passe på vores klima.

Earth Control er ejet af virksomheden System Frugt A/S. WWF bidrager som en del af marketingpartnerskabet med miljøfagligt input til System Frugts leverandørkriterier.

© WWF/Earth Control
WWF/Earth Control