Natur-energi | WWF Denmark

Natur-energi

Klimavenlig strøm til danskerne

WWF Verdensnaturfonden og Natur-Energi samarbejder om at øge kendskabet til grøn strøm.
Vidste du, at du kan være med til at bygge en ny vindmølle, hver gang du trykker på stikkontakten, tænder computeren eller sidder foran fjernsynet? Og at du samtidig automatisk kan støtte WWF’s arbejde for verdens dyr og natur, uden det koster ekstra?

Det kan du gennem to særlige elprodukter, som WWF og det grønne elselskab Natur-Energi står bag – nemlig Ren Energi og Ren Energi Plus. Med strøm fra Ren Energi eller Ren Energi Plus er en del af din elregning nemlig øremærket til investering i ny vedvarende energi – altså opsætning af nye vindmøller!

Selve strømmen kommer desuden 100 % fra eksisterende danske vindmøller, og så donerer du som kunde automatisk et beløb til WWF Verdensnaturfonden, uden at det koster ekstra. Som Ren Energi-kunde doneres automatisk 2 øre til WWF, og som Ren Energi Plus-kunde gives der 5 øre til WWF for hver kilowatt-time, du bruger.

John Nordbo, Klimachef i WWF Verdensnaturfonden, siger:
Det er selvfølgelig vigtigt, at den strøm, vi bruger, er grøn. Men det er mindst lige så vigtigt, at der bliver sørget for at lave nye grønne energikilder. Vores to elprodukter er ekstra grønne, fordi de netop ikke kun holder liv i eksisterende vindmøller, men også rejser nye og dermed udvider kapaciteten af grøn energi.”

Indtil videre har samarbejdet mellem WWF og Natur-Energi resulteret i otte nye vindmøller – seks i Polen, en i Tyskland og en i Danmark. Møller, som delvist er rejst af de danske elkunder, der har valgt at skifte til Ren Energi eller Ren Energi Plus, for få ekstra kroner om året.

Investering i vedvarende energi

• Er du Ren Energi-kunde bliver, hvad der svarer til 25 procent af dit elforbrug investeret i ny vedvarende energi, og 2 øre doneres automatisk til WWF for hver kilowatt-time, du bruger.
  • Er du Ren Energi Plus-kunde, investeres hele 100 procent af dit forbrug i nye grønne energikilder, og du støtter WWF med 5 øre per kilowatt-time.

Læs mere og få Ren Energi her.