Strikkeworkshop | WWF Denmark

Strikkeworkshop

Strik en koral med Prince of Knitting og WWF

Kan du lide at strikke, og holder du af naturen?

Så kom med til en dag fuld af farverige koraller og spændende oplæg, pinde i alle størrelser og garn i den. WWF inviterer til strikkeworkshop faciliteret af Prince of Knitting, for vi har brug for din kreativitet til at strikke eller hækle koraller til et koralrev, som skal udstilles på Kattegatcentret.

Tid og sted:

København: Søndag den 24. marts 2019 kl. 13.00-16.00, Kulturhuset Islands Brygge Islands Brygge 18, 2300 København S.
Tilmelding: Se Facebook-begivenhed her.

Grenå: Tirsdag den 9. april 2019 kl. 16:15-18.45, Kattegatcentret Færgevej 4, 8500 Grenå.
Tilmelding: https://www.kattegatcentret.dk/nyheder/2019/strik-koraller-for-en-god-sag/

Så kom og strik din koral til det samlede værk eller aflever en, du har strikket hjemmefra – alle bidrag gør en stor forskel for det endelige værk. Det vil også være muligt at strikke alternativer til mikroplast-fyldte klude i hjemmet – kun fantasi og færdigheder sætter grænser.

Prince of Knitting lærer dig, hvordan du strikker din koral, og havbiolog plastikekspert Malene Møhl fra WWF Verdensnaturfonden fortæller, hvorfor plastik er et kæmpe problem for både koralrevene og resten af havet, og giver gode råd til, hvad man selv kan gøre for at reducere sit plastikforbrug.

Så tag din ven, veninde, fætter, søster eller hele strikkeklubben under armen og få en hyggelig dag i den gode sags tjeneste. Vi bruger selvfølgelig 110% genbrugsgarn.

Det vil være muligt at købe garn-kits på dagen med genbrugsgarn og koral-strikkeopskrifter – overskuddet går selvfølgelig til WWF’s arbejde.

Program:

• Kick-off af workshop med WWF og Vithard, Prince of Knitting
• Oplæg ved Malene Møhl, Havbiolog, plastikekspert og strikkeentusiast om koralrevenes funktion for klima, mennesker og dyr, og om hvad vi selv kan gøre for at reducere vores plastik forbrug i hverdagen
• Fri strik/hækling og hygge

Del dit koralstrikkeprojekt og vær med til at sprede det vigtige budskab på hashtagget #MindrePlastikMereLiv.

Køb dit koral-kit her: https://shop.wwf.dk/shop/strikkekit-koraller-753p.html

Læs mere om, hvordan du kan gøre en forskel på wwf.dk/plastik.