Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/www.wwf.dk/www/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/presenters/canonical-presenter.php on line 49
01/12/2012

Levende Natur, december 2012

Dette nummer af Levende Natusætter fokus på den fascinerende danske natur både til vands og til lands. For ingen steder i Danmark, er du mere end 52 kilometer fra havet. Men de færreste ved, hvilke fantastiske skatte der gemmer sig i det blå dyb: farvestrålende søanemoner, sønelliker og dødningehånd midt i Kattegat. Danmark er det eneste sted i verden med aktive boblerev. Også stenrevene myldrer af liv og er en af de naturtyper i Danmark, der rummer den største artsrigdom.

Hvis vi også i fremtiden skal kunne nyde rigdommene ved de danske kyster og farvande, skal vi passe på dem, før det er for sent. Danmark skal have mere vild natur, der får lov at passe sig selv – både til vands og til lands. Du kan dykke med ned til de blå oaser af liv og blive klogere på behovet for sammenhængende beskyttede naturområder i dette nummer af Levende Natur, der sætter fokus på den fascinerende danske natur lige uden for vores hoveddør.