Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/www.wwf.dk/www/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/presenters/canonical-presenter.php on line 49
01/12/2019

Levende Natur, December 2019

Glem alt om truede pandaer, floddelfiner og sneleoparder for et øjeblik. Den danske rødliste over truede arter er nemlig overvældende lang. I dette nummer af Levende natur kan du møde syv dyr, som Danmark er i fare for at miste, med mindre vi gør noget drastisk for at bevare deres levesteder.

Kan du fortsat hoppe på flyveren for at nyde solen sydpå, hvis du samtidig vil være bæredygtig? Det får du også svaret på i dette nummer. Samtidig får du hele 15 gode tips til, hvor din bæredygtige ferie kan gå til fra os i WWF.

Det er også i dette nummer, du kan blive klog på, hvorfor mangroven-skoven i virkeligheden kan være et af vores vigtigste våben i kampen mod klimaforandringerne. Vi nævner ofte regnskoven, når vi taler om truede dyrearter og bekæmpelse af klimaforandringer, men mangroveskoven er faktisk sumpens oversete superskov.

Du kan også tage med WWF på jagt efter vågehvalen og få et indblik i, hvad det egentlig kræver at sætte et kamera på en vågehval og sidst men ikke mindst kan du også læse om tv-vært Felix Smiths vilde eventyr på en (næsten) øde ø. En naturoplevelse, som i den grad satte nogle tanker i gang om, hvordan vi lever i Danmark.

Rigtig god fornøjelse – og god jul og godt nytår!

Med venlige hilsener Maria Houen
Redaktør, WWF Verdensnaturfonden