Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/www.wwf.dk/www/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/presenters/canonical-presenter.php on line 49
01/06/2013

Levende Natur, juni 2013

Mens du læser dette, vil en af klodens arter uddø. På samme tidspunkt i morgen vil yderligere 150-200 arter være forsvundet for evigt. Og ved denne tid næste år, vil kloden være 50.000 arter fattigere. De største trusler mod klodens arter er tab af levesteder, vores ubæredygtige forbrug, klimaforandringer og bifangst under fiskeri.

Fokus på truede arter
Levende Natur sætter denne gang fokus på nogle af klodens fascinerende arter, hvoraf flere trues af vores adfærd og forbrug. Vi i den rige del af verden lever og forbruger på en måde, der svarer til, at vi har tre jordkloder til rådighed. Men vi kan være med til at vende den triste udvikling ved at ændre vaner, skrue ned for vores forbrug og efterspørge bæredygtige produkter.

Din shampoo er med til at ødelægge levesteder
Du kan blandt andet læse om, hvordan din shampoo er med til at udslette orangutangens levesteder, og hvordan WWF arbejder for at bevare klodens truede dyr og naturområder. Du kan også blive klogere på, hvorfor næsehornet flyver med helikopter og følge udviklingen i WWF’s globale kampagne mod det eskalerende krybskytteri mod elefanten, næsehornet og tigeren.