Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/www.wwf.dk/www/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/presenters/canonical-presenter.php on line 49
01/03/2017

Levende Natur, marts 2017

Vi stiller skarpt på vores mad, der lægger et enormt pres på vores natur, klima og dyreliv.

Bæredygtighed er et fælles ansvar. I WWF mener vi, at forbrugere skal kunne gå på indkøbstur uden at have fødevareekspert-briller på. Det skal ikke være et mysterium, at finde ud af hvilke varer, der er bæredygtigt produceret. Alligevel kan hele indkøbsuniverset føles som en labyrint, med forskellige certificeringer og mærker. Er palmeolie helt no-go? Hvad er bedst – økologiske tomater fragtet i lastbil hele vejen fra Spanien eller ikke-økologiske tomater fra de danske drivhuse?

Mange danskere vil gerne købe mere bæredygtigt ind, men kan ikke finde hoved og hale i det hele – forståeligt nok. I denne udgave af Levende Natur kan du læse mere om WWF’s nye fødevarekampagne: Pres dit supermarked – og red kloden! Ligesom du får en række gode råd til, hvordan dine indkøb kan blive mere klima- og miljøvenlige.