Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/www.wwf.dk/www/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/presenters/canonical-presenter.php on line 49
01/03/2018

Levende Natur, marts 2018

Politikerne og medierne taler meget om plastik lige nu. Skal vi have pant på plastikposer? Nye afgiftsregler for plastikemballage? Indkøb af ny teknologi til vores affaldsanlæg? Indviklede diskussioner, som man nemt bliver forvirret af. Men det er faktisk ikke særligt indviklet. For plastik hører ikke til i naturen. Og der er brug for handling – ikke ord.

Mens politikerne diskuterer, handler WWF. Vi fjerner plastik, hvor den allerede er ved at kvæle vores sårbare natur. Og vi udvikler løsninger, der begrænser plastikforureningen i fremtiden. Både-og. Ikke enten-eller!

Otte millioner ton plastik bliver dumpet i havet hvert eneste år. Det er 15 ton i minuttet. Og den skal væk, før det går galt. På Lamukysten i Kenya flyder strandene i så store mængder plastik, at havskildpadderne ikke kan komme på land og lægge deres æg. Derfor renser WWF strandene hver dag for at sikre havskildpaddernes overlevelse. Ellers risikerer vi at udrydde en dyreart, der har været på jorden i mere end 100 millioner år.

Læs meget mere om vores kamp for at redde havskildpadderne fra plastik i dette nummer af Levende Natur.