Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/www.wwf.dk/www/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/presenters/canonical-presenter.php on line 49
01/03/2019

Levende Natur, marts 2019

I dette nummer af Levende natur kan du blive klogere på, hvorfor vi skal have vildskaben tilbage til Danmark. Som art er vi mennesker eminent gode til at brede os og tage kontrollen, men hvis vi vil give en natur rig på sommerfugle, sangfugle og vilde planter videre til vores børn og børnebørn, så er det på tide at træde et skridt tilbage og give plads til naturen – også til de store, vilde dyr.

Det er også i dette nummer, du kan dykke med under havunderfladen og se nærmere på verdens koraller. Ved første øjekast er det let at tro, at koraller er små stenformationer eller planter, men i virkeligheden er de små hvirvelløse dyr. Dyr, som er hjem for mere end 25 procent af alle kendte arter, der lever i havet. Desværre truer de store mængder plastik i havene vores koraller, der blandt andet spiser plastikken som junkfood.

Vi har også været så heldige at tale med radiovært Anders Lund Madsen til denne udgave af Levende Natur. Læs interviewet, hvor han fortæller, hvorfor bjergsalamanderen ifølge ham er det sejeste dyr på jorden.

Rigtig god fornøjelse