Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/www.wwf.dk/www/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/presenters/canonical-presenter.php on line 49
01/03/2020

Levende Natur, marts 2020

Eksperterne taler om en såkaldt snarekrise, der er ved at tømme skovene i Sydøstasien for vilde dyr. Snarefælderne fanger og lemlæster alt fra elefanter og tigre til egern og vildhunde. Læs med og find ud af, hvorfor de mange vilde dyr må lade livet, og hvorfor omfanget af krisen er blevet så stort.

Du kan også møde Frida Simon Jahn i denne måneds magasin. Hun er 23 år og medstifter af Den Grønne Studenterbevægelse. Som ganske ung, havde hun tillid til, at de ‘voksne’ kunne løse klimaproblemerne, men den tillid blev svigtet, så nu er hun gået ind i kampen.

Naturen er i konstant forandring, og mange af forandringerne har vi mennesker ansvaret for. Det har naturformidleren over dem alle, Sir David Attenborough, være førstehåndsvidne til på sine utallige rejser til alle verdens kontinenter. I dette nummer fortæller han og seks andre naturelskere, hvad de savner aller mest i naturen i dag.

Rigtig god læselyst!

Med venlige hilsener Maria Houen