WWF på Roskilde Festival med toiletter og gorillaer | WWF Denmark

WWF på Roskilde Festival med toiletter og gorillaer

Nyhed lagt på den 02 juli 2015   |
WWF's vandbesparende og yderst rene toiletter er meget populære på Roskilde Festivalen.
© WWF Verdensnaturfonden/C. Weinholt
Toilet-gimmick: Det er hvad WWF Verdensnaturfonden laver på Roskilde Festival lige nu. Vandbesparende og rene toiletter, vilde tricking gorillaer og regnskovslyde har WWF taget med på Roskilde for at fortælle om deres arbejde på en ny måde.

Musikken dundrer fra de forskellige musik-scener, og det hele blander sig i ét stort lydinferno imellem scenerne. Alligevel er der lidt ro at finde. Beroligende lyde af fuglefløjt og tropelyde strømmer ud fra regnskoven omkring WWF’s toiletter, som de har lavet i samarbejde med Tuborgfondet.

Ud fra regnskoven kommer gorillaer, der laver de vildeste tricks, som får folk til at sige ”ahh” og ”åhh”. Mellem palmer og regnskovslyde står folk i kø for at komme af med lidt af den øl de allerede har drukket en god del af.

”Hvor var de nice rene,” siger en af de piger, der lige er kommet ud inde fra et af WWF’s toiletter, der bliver gjort rent lige så snart de trænger til det – selvfølgelig med miljømærkede rengøringsmidler.

Støtter WWF via mobile pay

Det er godt at se, hvor glade folk er for vores anderledes set-up her. Folk har det virkelig sjovt over vores regnskov med tricking gorillaer. Det er også fedt at se, at så mange faktisk gerne vil gøre en forskel for regnskoven og gorillaerne ved at støtte WWF via mobile pay eller tage flyers med hjem om vores arbejde,” siger Gitte Hemmingsen, event og kampagnechef i WWF Verdensnaturfonden.

Toiletterne bruger kun 6 dl. vand, når de skyller ud – det er ca. 10 liter mindre end almindelige toiletter.
Der forsvinder 36 fodboldbaner skov hvert minut, og det truer de dyr, der lever i den. Det gør bjerggorillaerne, og dem er der kun 880 tilbage af på verdensplan.

Mellem musikteltene Avalon og Pavilion ligger WWF’s regnskovstoiletter, hvor alle selvfølgelig er velkomne til at træde af på naturens vegne, se noget gorilla-tricking og få info om regnskov og bjerggorillaer.

Presseansvarlig Cecilie Weinholt på 3176 1200 eller c.weinholt@wwf.dk

© WWF Verdensnaturfonden/C. Weinholt Forstør
Skid i skoven, lyder opfordringen fra WWF Verdensnaturfonden på Roskilde Festival
© WWF Verdensnaturfonden/C. Weinholt Forstør