Hvem vil med på arktisk ekspedition? | WWF Denmark

Hvem vil med på arktisk ekspedition?

Nyhed lagt på den 09 februar 2016   |
© Students On Ice
Students on Ice søger igen i år en grønlandsk deltager til årets ekspedition rundt i de nordligste egne af Canada og langs den grønlandske vestkyst.

Med et scholarship giver WWF Verdensnaturfonden en grønlandsk studerende mulighed for at tage med på en uforglemmelig rejse gennem Arktis sammen med 100 andre udvalgte studerende fra hele verden. Ombord er også videnskabsfolk, kunstnere, forfattere, musikere og undervisere.

I år begynder ekspeditionen den 21. juli og slutter den 5. august. Ekspeditionsholdet mødes i Ottawa, Canada for at forberede sig og lære hinanden at kende. Derfra går turen til Kuujjuaq i Quebec, hvor ekspeditionsskibet M/V Ocean Endeavor stævner ud. Kursen sættes mod canadiske bygder, fjorde og kyster ved Baffin Island, bl.a. den smukke Auyuittuq National Park. Herefter krydser skibet Davis Strædet og lægger til i Ilulissat og Itilleq. Ekspeditionen ender i Kangerlussuaq.

Formålet med ekspeditionen er at give de unge indsigt i Arktis’ natur, dyre- og menneskeliv ved at bringe dem helt tæt på.

Sidste år var Malu Ostermann fra Sisimiut med på turen:

- Det var simpelthen min bedste oplevelse nogensinde. Man lærer så meget, får så meget inspiration, og møder så mange mennesker Jeg lærte en masse om klimaforandringer, og om hvordan de skader Arktis og den arktiske befolkning, fortæller Malu Ostermann.

WWF Verdensnaturfonden i Danmark dækker udgifterne for den grønlandske deltager. Ansøgningsfristen for WWF Scholarship er den 1. april Er du mellem 14 og 18 år, under uddannelse i Grønland og taler og forstår engelsk kan du søge om at komme med på ekspeditionen. Læs mere på www.studentsonice.com

Ansøgningsskema

Brochure