Dyreliv | WWF Denmark

Dyreliv

Isbjørn Klima Arktis Klimapartner Partner rel=
Polar bear mother and cub triplets, Wapusk National Park, Manitoba, Canada.
© David Jenkins / trackerbaz.com / WWF-Canada

Ikoniske arter

Grønland og Arktis er hjemsted for mange vilde dyr - både på land og i havet – som er unikt tilpasset til klimaet på de arktiske breddegrader.

WWF igangsætter og støtter forskning i Arktis til bevarelse af truede og sårbare arter.

I Arktis fokuserer vi på følgende arter:
Den arktiske natur er et stort sammenhængende økosystem, hvis mange dyr og planter har tilpasset sig et liv under ekstreme betingelser gennem titusinder af år.

Men klimaforandringer betyder, at arterne skal tilpasse sig - hurtigt.

Derfor arbejder vi i WWF også på at udvikle nye metoder til vurdering af økosystemers modstandsdygtighed overfor klimaforandringer, så vi kan sikre, at vi bedst muligt kan beskytte dyrenes levesteder.

Læs mere om WWF's projekt RACER, der vurderer økosystemers modstandsdygtighed

Last Ice Area film

Se filmen om, hvor på Arktis, der stadig er is i 2040 og hvad WWF gør, for at sikre det område - ikke mindst for isbjørnene.

Dyrene i Arktis