Opdag Havet 2.0 | WWF Denmark

© Mikkel Noe Nygaard

Opdag Havet 2.0

WWF Verdensnaturfonden stiller skarpt på dansk havnatur i undervisningen.
WWF tror på, at viden fører til handling og resultater. Også når det gælder beskyttelsen af livet i havene omkring Danmark.

Derfor retter WWF Verdensnaturfonden med projektet ’Opdag Havet 2.0’ et skarpt fokus på undervisningssektoren for at danne rammerne for landsdækkende undervisning i havets biologi.

Opdag Havet 2.0-projektet vil i perioden 2017-2019 arbejde for, at den danske ungdom gennem nye og seje virkemidler kommer til at lære mere om havet og det fantastiske marine liv, som de danske havområder gemmer på.

Opdag Havet 2.0 er finansieret af Aage V. Jensen Naturfond.

© aage V. Jensens fonde
Logo Aage V. Jensens Naturfond
© aage V. Jensens fonde

Opdag Havet
VR
WWF sætter dansk havnatur på dagsordenen i undervisningen.
Målet er at vise, at det er et oplagt valg at bruge havet som klasseværelse især i gymnasiernes undervisning i biologi og relaterede fag.

Sammen med lærere og elever udvikler WWF et program bestående af undervisningsmaterialer og øvelser med innovative virkemidler som:
  • Medrivende Virtual Reality-film, der bringer det danske hav direkte ind i klasselokalet.
  • Fordybende hav-podcasts med blandt andet undervandslyde og historier fra skibsbrudne søfarere.
  • Eksperimenterende youtubefilm.
  • Videreudvikling af den succesfulde Opdag Havet App.
  • Nyt og spændende e-kompendium med særligt fokus på miljøproblemstillinger.

• Susanne Lildal Amsinck

Head of National Conservation, Ph.D