Det kan du gøre | WWF Denmark

rel=
Mother Polar bear with her triplets, Canada
© David Jenkins / WWF-Canada

Der er ting, man kan gøre som forbruger

Læs mere om, hvad du kan gøre for at leve på en mere klimavenlig måde.

WWF Earth Hour

Er du klar til at være en del af noget stort? Så deltag med i verdens største klimakampagne, WWF Earth Hour, og vær med til at sende et klart signal til verdens ledere: Vi skal handle for at stoppe den globale opvarmning!

Mere end at slukke lyset
Ud over at slukke lyset, der blot er en symbolsk handling, kan virksomheder og privatpersoner tegne en klimaaftale med WWF, der vejleder til en mere klimavenlig hverdag, hvor du både sparer penge og CO2.

Læs mere om Earth Hour her

Ansvarlige rejser

Alle rejser vil i større eller mindre grad påvirke miljøet. F.eks. udleder en flyrejse til Vietnam tur/retur 5,5 tons CO2. Rejser sætter altså et langt større aftryk, end fodsålerne på vandrestøvlerne. WWF har lavet en række redskaber, som kan hjælde dig som forbruger, hvis du vil rejse med omtanke for klima, miljø og lokalbefolkning.

Læs mere om, hvordan du rejse på en ansvarlig måde her

Vær energieffektiv og spar på energien

Energieffektivitet betyder ganske enkelt at bruge mindst mulig energi på at løse en opgave. Om det så er at opvarme hjemmet, anvende elektriske apparater eller køre bil.

Køb vedvarende energi

Jo højere efterspørgslen er på vedvarende energikilder som vind, sol og biomasse, jo hurtigere vil de erstatte fossile brændsler som kul og olie.

Tænk over hvad du spiser

Ubæredygtigt landbrug og fiskeri er en kæmpe trussel mod arter og økosystemer overalt på kloden, men udover selve produktionen kan det også være et problem, hvad vi spiser og hvor meget, vi smider ud.

Rejs med omtanke

Om du skal på arbejde, på ferie eller bare handle ind, hvordan du kommer frem, og hvad du foretager dig der, kan have store konsekvenser for vores planet.

Brug din magt som forbruger

Forbrugere, der efterpørger klima- og miljøvenlige produkter, er med til at skubbe virksomhederne i samme retning. For er der først et marked, skal der nok komme et produkt!

Spar på papiret

Hver dag bruger vi på verdensplan en million ton papir. Alt for meget er unødvendig, og det lægger pres på både natur og klima. Husk det også er vigtigt - hvilken slags papir, du bruger. Køb FSC-mærket papir eller genbrugspapir.
isbjørn og klimapartner small
Bliv Isbjørn- & Klimapartner