Problemet | WWF Denmark

Problemet

Isbjørn Dyr Klima Arktis  rel=
Polar bear (Ursus maritimus) walking on ice, trying to reach next ice flow. Spitsbergen, Svalbard, Norway.
© Steve Morelle / WWF

Når du ændrer klimaet - ændrer du alt

Livet i havene og skovene, i Arktis og udvikingslandene -ingen eller intet går fri. I WWF synliggør vi, hvad der er på spil, og arbejder for at ændre det.

Klimaet spiller så stor en rolle i planetens samlede miljøsystem, at selv mindre ændringer har store og komplekse konsekvenser. Klimaforandringer påvirker mennesker og natur på utallige måder og forstærker det pres, der allerede er på naturen.

Vores forbrug forstærker klimaforandringerne

Vi menneskers måde at leve på truer verdenshavene, skovene, dyrene og i sidste ende vores egen velfærd og overlevelse. Videnskaben taler et tydeligt sprog: Menneskets nuværende overforbrug vil opvarme planeten med 3 til 5 grader frem mod 2100. En sådan opvarmning vil have uoverskuelige og uoprettelige konsekvenser og millioner af mennesker og dyr.

Naturens simple regnestykke

For naturen er regnestykket såre simpelt: Jo længere tid, der går, før vi handler, jo mere kaos giver vi videre til de næste generationer. Spørgsmålet er, hvor meget vildere det skal blive, før vi som verdenssamfund er villige til at foretage de forandringer, der skal til?

isbjørn og klimapartner small
Bliv Isbjørn- & Klimapartner